فرماندار قشم: نامزدهای انتخاباتی ۱۰۴ نماینده برای نظارت بر رای‌گیری معرفی کردند

قشم - ایرنا - فرماندار و رییس هیات اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قشم گفت: ۱۰۴ نماینده ناظر از سوی ستادهای انتخاباتی سه نامزد این دوره از انتخابات برای حضور در شعب اخذ رای این شهرستان مرزی معرفی شدند.

محمد محمدحسینی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: اسامی این افراد پس از طی مراحل قانونی از سوی کمیته فناوری این ستاد در سامانه جامع انتخابات ثبت شد.

وی ادامه داد: نمایندگان نامزدها می‌توانند تا پایان اخذ رای و تجمیع آرا در شعب اخذ رای ثابت و سیار بدون دخالت در امور حضور داشته باشند.

فرماندار و رییس هیات اجرایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان قشم توضیح داد: علاوه بر هیات های اجرایی، هیات نظارت، بازرسین و نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری بر فرایند رای گیری، نظارت می کنند.

محمدحسینی با بیان اینکه حماسه هشتم تیر به تعبیر رهبر معظم انقلاب تکمیل کننده حماسه بدرقه شهدای خدمت خواهد بود، گفت: حماسه‌آفرینی مردم در هشتم تیرماه، جهان را شگفت زده می کند و انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به عنوان مهمترین رویداد ایران اسلامی با مشارکت حداکثری مردم، توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سایر نقاط کشور امروز(جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳) در ۱۰۲ شعبه اخذ رای بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس، آغاز شد.

۱۰۲ شعبه رای گیری در قالب ۷۲ شعبه ثابت و ۳۰ شعبه سیار شامل ۷۰ شعبه در بخش مرکزی، ۱۲ شعبه در بخش شهاب و ۲۰ شعبه در بخش حرا این شهرستان مرزی آماده رای گیری است.

همچنین برای تسهیل مشارکت مردم ۴۰ شعبه رای گیری در مناطق شهری و ۶۲ شعبه رای گیری در مناطق روستایی این جزیره فعالیت می کنند.

برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان مرزی قشم یکهزار و ۱۳۲ نفر با فرمانداری شهرستان قشم همکاری می کنند.

روند رای گیری در این شهرستان تا ساعت ۲۰ ادامه خواهد یافت و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رای گیری وجود خواهد داشت.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارایه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات یادشده شرکت کنند.

همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارایه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

بر این اساس سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، مسعود پزشکیان و مصطفی پور محمدی نامزد انتخابات ریاست جمهوری هستند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha