شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

شیراز-ایرنا- فارس در هشتمین روز از تابستان داغ در تب و تاب رویدادی از جنس امید و امیدواری است؛ امروز همهمه «به چه کسی رأی می‌دهی» در گوشه گوشه این استان پهناور جاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زن و مرد، پیر و جوان در صفوف نسبتاً طولانی ایستاده‌اند و در این بین همهمه «به چه کسی رأی می‌دهی؟» در میان جمعیت بالا گرفته؛ برخی هم در مقابل لیست اسامی کاندیدا که روی دیوار سالن نصب شده گرد هم آمده‌اند و در خصوص اینکه به چه کسی رأی بدهند با یکدیگر مشورت می‌کنند.

در شعب اخذ رای شیراز چه می‌گذرد؟

امروز از هر طبقه و قشری آمده‌اند تا سهم خودشان را در سرنوشت سیاسی کشورشان رقم بزنند؛ جوانی که حدود ۲۸ سال سن دارد در حالی که رو به روی دوربینش انگشت جوهری خود را برای گرفتن عکس سلفی بالا گرفته می‌گوید برای من حل معضل اشتغال از هر چیز دیگری مهم‌تر است اما مرد میانسالی که در کنار او ایستاده معتقد است رییس‌جمهور باید حل مشکلات مسکن را اولویت خود قرار دهد.

چند قدم آن طرف‌تر یک دختر جوان در حال گفت و گو با همراهان و دوستانش است و با آنها از اهداف کاندیدای موردنظرش صحبت می‌کند؛ مرد کهنسالی که بر عصایش تکیه زده و در پایان صف منتظر رسیدن به لحظه رأی دادن است نیز می‌گوید من به نامزدی رأی خواهم داد که بتواند به حل مشکل بازنشستگان کمک کند.

برخی هم در مقابل لیست اسامی کاندیدا که روی دیوار سالن نصب شده گرد هم آمده‌اند و در خصوص اینکه به چه کسی رأی بدهند با یکدیگر مشورت می‌کنند.

شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

امروز جمعه هشتم تیرماه مصادف با برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری است، انتخاباتی که قرار است تعیین کننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی روابط بین‌الملل ایران باشد.

رأی‌گیری در استان فارس نیز همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده و شعب اخذ رای مملو از صف‌های زنان و مردانی است که شناسنامه ایرانی خود را در دست گرفته‌اند تا مهر تایید دیگری از اختیار و انتخابشان بر برگه هویت خود بنشانند.

برخی شهروندان هم پیش از آغاز رأی‌گیری در شعب مختلف حضور یافتند و در بین جمعیت حاضر در شعب سالمندانی نیز بودند که به گفته خودشان سال‌های سال همگام با انقلاب پیش آمده و در این صحنه‌ها مو سفید کرده‌اند.

پردیس ارم دانشگاه شیراز یکی از شعب فعال اخذ رأی در این کلانشهر است؛ شعبه‌ای که استاندار فارس، رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و مدیرکل آموزش و پرورش رأی خود را در این مکان به صندوق انداختند.

در این شعبه همچنین دانشجویان و اساتید دوشادوش هم در صف رأی‌گیری ایستادند تا آن طور که خودشان می‌گفتند در سرنوشت کشور سهیم باشند و از این طریق حماسه‌ای سرشار از شعور و بصیرت را به نمایش بگذارند.

امروز دیگر شعب اخذ رأی نیز مملو از حضور اهالی فارس است و حضور پر شور جوانان و رأی اولی‌ها هم در این صف ها مثال‌زدنی است.

حرم مطهر شاهچراغ(ع)؛ شلوغ‌ترین شعبه شیراز

حرم مطهر شاهچراغ (ع) هم یکی از مکان‌های پرازدحام رأی‌گیری در استان فارس به شمار می‌رود؛ این مکان بیش از هر مکان دیگر شاهد حضور پرشور اهالی فارس برای مشارکت در انتخابات است، مکانی که در آن آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جماعت شیراز پس از اقامه نماز رأی خود را در صندوق انداخت.

موکب «به عشق وطن» واقع در بلوار چمران هم از دیگر شعب رأی‌گیری در شهر شیراز محسوب می‌شود که حضور پرشور رأی‌دهندگان در این شعبه نیز حال و هوای خاصی به این مکان بخشیده است؛ بخشی از موکب هم برای پذیرایی از مردم در نظر گرفته‌ شده و در این بخش با چای، میوه و آش صبحانه از رای‌دهندگان پذیرایی می‌شود.

آغوش باز حافظ و سعدی برای رأی‌دهندگان

آرامگاه حافظیه و سعدی نیز از ساعت آغازین صبح آغوششان را به روی صف‌آرایی مردم برای اخذ رأی گشوده‌اند، صفوفی که در قسمت شمال غربی حافظیه و زیر گنبد نیلگون سعدیه با حضور قابل توجه مردم شکل گرفته؛ حضور شماری از مدیران و مسئولان ارشد استان در این مکان‌ها از نقاط عطف برگزاری این رویداد در این شعب بود؛ مسئولانی که پا به پای مردم در آرامگاه‌های شاعران پرآوازه شیرازی حضور یافتند و رأی خود را در صندوق انداختند.

در این مکان‌ها نیز مسئولانی از جمله معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، شهردار شیراز و مدیران اداره‌کل میراث فرهنگی حضور داشتند.

شهرستان‌ها پای انتخابات؛ از رأی نیابتی دوقلوهای مرودشتی تا حضور کهنسالان

این شلوغی و ازدحام جمعیت در دیگر شهرستان‌ها و حواشی شهر نیز بیشتر از سایر مناطق بوده و طبق گزارش‌ها همواره این جمعیت در حال افزایش است.

شهرستان مرودشت که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد و دومین شهر پرجمعیت و چهارمین شهر وسیع استان فارس است امروز شاهد اتفاقات کم‌نظیری در انتخابات است

سبز علی غلام زاده متولد ۱۳۲۱ از اهالی شهرستان مرودشت صبح امروز با حضور در شعبه هفت انتخابات ریاست‌جمهوری رأی خود را به صندوق انداخت.

شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

همچنین دوقلوهای مرودشتی هم به نیابت از پدر و مادر خود رأی‌های خود را به صندوق انداختند.

شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

از دیگر شهرستانهای پهناور فارس که امروز صحنه‌های بی‌نظیری در انتخابات را ثبت کرد شهرستان لارستان بود؛ شهرستانی که به مرکزیت شهر لار و در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

حضور شماری از مدیران و مسئولان این شهرستان به همراه خانواده‌شان از نقاط عطف برگزاری انتخابات در این منطقه بود؛ مسئولانی که پا به پای مردم در این رویداد حضور یافتند و در کنار خانواده خود رأی‌شان را در صندوق انداختند.

فرماندار لارستان از جمله مسئولانی بود که به اتفاق همسرش در این رویداد شرکت کرد.

شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

حضور پیرزن ۹۵ ساله‌ لارستانی که به سختی خود را به محل شعبه اخذ رای در لارستان رسانده بود از اتفاقات منحصر به فرد این دوره از انتخابات در این شهرستان بود، پیرزنی که با کمک همراهانش و در حضور حجت الاسلام سید محمد

شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

باقر بخشایش پور امام جمعه گراش در این رویداد مهم شرکت کرد.

شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

شعب اخذ رأی شهرستان آباده هم خالی از این صحنه‌های جذاب نبودند؛ حضور تازه عروس وداماد پای صندوق رأی و شرکت کردن مادر شهید حمیدرضا شجاعی در انتخابات از مهمترین صحنه‌هایی بود که در شعبه‌های رأی‌گیری این

شعبه‌های اخذ رأی فارس ؛ به چه کسی رای می‌دهی ؟+ فیلم

شهرستان به ثبت رسید.

و حالا با اینکه ساعاتی از زمان رأی‌گیری گذشته اما همچنان مردم در صفوف اخذ رأی در انتظار ایستاده‌اند تا نوبت به آنها برسد و بتوانند اثر انگشت خود را ثبت و نظر خود را برای مشارکت در امور کشور به داخل صندوق رأی بیاندازند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha