بیش از چهار هزار نفر در همدان بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت دارند

همدان- ایرنا - رییس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان با اشاره به اینکه ناظران انتخابات مکلف بر نظارت در فرآیند انتخابات هستند گفت: چهار هزار و ۲۰۰ نفر در استان این نظارت را بر عهده دارند.

حجت الاسلام جلال مرادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به تناسب هر یک از شعب اخذ رای بین یک تا چهار ناظر حضور دارند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان همدان گفت: ناظران انتخابات از افراد دارای سابقه در امر برگزاری انتخابات هستند همچنین برای آنها دوره های آموزشی به صورت مجازی و چهره به چهره برگزار شده است.

حجت الاسلام مرادی خاطر نشان کرد: سامانه "ناظر مردم" به منظور ثبت گزارش تخلف های انتخاباتی دایر و امروز مجدد به روز رسانی شد که تاکنون گزارش تخلفی از طریق این سامانه ثبت و اطلاع رسانی نشده است.

وی ادامه داد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز بدون هیچگونه خللی آغاز شده و در حال برگزاری و به صورت آنلاین قابل رصد است.

وی اضافه کرد: برای نمونه هم اینک ۵۵ شعبه شهرستان فامنین فعال است و تاکنون ۲۸۲ نفر آرای خود را به صندوق انداختند و در شهرستان همدان با ۳۲۰ شعبه فعال سه هزار و ۱۷۷ نفر رای دادند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا،از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

چهار هزار نیروی پلیس امنیت برگزاری انتخابات در استان همدان را برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha