۲۸۰۰ نفر بر فرایند انتخابات در استان بوشهر نظارت می‌کنند

بوشهر- ایرنا- رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر گفت: ۲هزار و ۸۰۰ نفر ناظر بر روند رای‌گیری در ۷۹۰ شعبه اخذ رای این استان نظارت دارند.

" خلیل رضایی" روز جمعه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در راستای صیانت از آرای مردم و سلامت برگزاری انتخابات این شمار ناظر آموزش دیده مسوولیت نظارت بر اجرای قانون انتخابات را برعهده دارند.

وی افزود: بطور معمول متناسب با موقعیت و جمعیت واجد شرایط رای در هر شعب سه تا چهار ناظر مجرب بر قانون انتخابات حضور دارد.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بوشهر تصریح کرد: طبق قانون انتخابات ریاست جمهوری و با اعلام ستاد انتخابات کشور، تمهیدات لازم جهت حضور نمایندگان کاندیداها در همه شعب اخذ رای فراهم شده است.

رضایی یادآور شد: هم چنین با توافق انجام شده، نمایندگان داوطلبان می‌توانند از ابتدا تا انتهای روز اخذ رای در جریان همه فرآیندهای انتخابات تا تجمیع آرا در محل فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها حضور داشته باشند.

وی با قدردانی از رسانه‌ها برای تشویق و ترغیب مردم در خلق حماسه دیگر و مشارکت حداکثری در تعیین سرنوشت خود ادامه داد: رسانه ها از هر گونه گمانه زنی و اعتماد زدایی نسبت به عوامل دست اندر کار انتخابات پرهیز و همچنین از نشر و بازنشر مطالب غیر مستند، حاشیه دار و حتی نظر سازی ها در فضای مجازی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید

آغاز فرایند رای‌گیری در ۷۹۰ شعبه استان بوشهر

مرزداران خلیج فارس مهیای خلق حماسه حضور می‌شوند

رضایی گفت: طبق اصل ۹۹ قانون اساسی شورای نگهبان و هیات‌های منتسب به آن بر همه فرایندهای انتخابات از جمله تعیین معتمدین هیات‌های اجرایی، تبلیغات نامزدها و حتی توزیع ملزومات انتخابات نظارت مستمر و دقیق داشته که این مهم تا روز اخذ رای و حتی شمارش و تجمیع آرا هم ادامه دارد .

رئیس هیات نظارت بر انتخابات چهاردهمین دره ریاست جمهوری در استان بوشهر افزود: اعضا و ناظران این هیات در راستای امانتداری از آرای مردم بعنوان حق الناس از همه ظرفیت های قانونی استفاده خواهند کرد.

وی از مردم استان بوشهر خواست با لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب حماسه دیگری از حضور پرشور و شعور خود برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری را رقم بزنند.

شورای نگهبان اسامی ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری را براساس حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف اعلام کرد که از این شمار علیرضا زاکانی و سید امیر حسن قاضی زاده از ادامه رقابت انصراف دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha