مردم ایلام پای صندوق‌های رأی شتافتند      

ایلام - ایرنا - همزمان با آغاز رای‌گیری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری مردم این استان همگام با دیگر هموطنان در سراسر کشور صبح امروز جمعه با حضور در شعب اخذ رأی در این رویداد سرنوشت ساز حضور یافتند.

به گزارش ایرنا مردم ساکن در دیار خطه عروس زاگرس از جای جای این استان از ایوان گرفته تا مهران قهرمان و آبدانان و چرداول لحظاتی پیش با آغاز فرایند رأی گیری، بصورت فردی، گروهی و خانوادگی خود را به شعب اخذ رای رسانده و حضورشان را برای انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور ایران به ثبت رساندند.

زن و مردْ پیر و جوان و نوجوانانی که رای اولی هستند همه با چهره هایی شاد در حالی در شعب اخذ رای حضور یافته که از شرکت خود در تعیین سرنوشت آینده کشورشان ابراز رضایت و خوشحالی می کنند.

حرکت گروه های مختلف مردم به سمت شعب اخذ رای نمادی از حضور همیشگی و ثبت نمایش دیگری از مردم سالاری دینی است که امروز ایلامیان در کنار ملت همیشه بیدار و قهرمان کشور برای انتخاب چاردهمین رئیس قوه مجریه ثبت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح ۶۳۳ شعبه اخذ رأی شامل ۱۸۷ شعبه سیار و ۴۴۶ شعبه ثابت در هشتم تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان ایلام برگزار می شود.

۳۴۴ شعبه در مناطق شهری و ۲۸۹ شعبه در مناطق روستایی امروز میزبان حضور باشکوه مردم استان در پای صندوق‌های رأی است و در هر فرمانداری و بخشداری مستقل سطح استان یک هیئت اجرایی شامل ۱۳ نفر تشکیل شده است.

هر هیئت اجرایی در استان مشتمل بر ۹ نفر معتمد مردمی از اقشار مختلف و چهار عضو اداری است و عضوهای اداری هیئت‌های اجرایی شامل فرماندار و بخشدار در مرکز شهرستان و بخش‌های مستقل، نماینده دادستانی، نماینده دادگستری و نماینده ثبت احوال است.

در استان ایلام ۳۰ هیئت اجرایی در ۳۰ حوره انتخابیه وظیفه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در سطح شهرها و بخش‌های مستقل استان شامل (۱۲ شهرستان و ۱۸ بخش) بر عهده دارند.

انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی حادثه سقوط بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ۳۰ اردیبهشت ماه و شهادت وی و همراهانش برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha