مردم آذربایجان‌شرقی با لبیک به رهبری عزت و قوام کشور را رقم خواهند زد

تبریز - ایرنا - رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی ۱۰۰ درصدی استان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: مردم این استان در این انتخابات با لبیک گویی به رهبر معظم انقلاب، عزت، آبرو، قوام و دوام کشور را رقم خواهند زد.

«تراب محمدی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ساعت هشت صبح امروز انتخابات در تمام شعبه های استان آغاز شده و افراد واجد شرایط و بالای ۱۸ سال با مراجعه به شعبه های رای گیری، می توانند در انتخابات شرکت کنند.

وی اظهار کرد: مردم با در دست داشتن مدارک شناسایی خود شامل کارت ملی و شناسنامه به شعبه های اخذ رای مراجعه کنند و نامزد مورد نظر خود را برای دوره چهاردهم ریاست جمهوری انتخاب کنند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، گفت: بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی هر زمان که رییس جمهور کشور عزل، شهید یا فوت شود، باید در مدت ۵۰ روز رییس جمهور با برگزاری انتخابات، انتخاب شود.

محمدی، ادامه داد: با توجه به شهادت آیت الله رئیسی، این اصل از سوی وزیر کشور اجرا و ستادهای انتخاباتی تشکیل و فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در کشور آغاز شد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۱۶۳ شعبه اخذ رای در سطح استان برای این دوره از انتخابات فعال است، یادآور شد: از این تعداد ۷۳۴ شعبه اخذ رای به صورت سیار در مناطق پرجمعیت مانند خوابگاه های دانشجویی، مراکز آموزشی، پادگان ها و مناطق عشایری برای اخذ رای حضور خواهند یافت.

در شهرستان آذرشهر ۸۷ شعبه، اسکو ۱۲۹، اهر ۱۳۴، بستان‌آباد ۱۲۷، بناب ۱۲۷، تبریز ۸۱۴، جلفا ۸۱، خداآفرین ۵۲، سراب ۱۶۷، شبستر ۱۱۵، عجب‌شیر ۸۷، لیلان ۴۶، مراغه ۱۸۶، مرند ۱۸۲، ملکان ۱۱۹، میانه ۲۳۶، هریس ۹۲، هشترود ۹۹، هوراند ۵۱، ورزقان ۹۸، شهرستان چاراویماق ۶۵ و کلیبر ۷۲ شعبه برای انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، با انصراف قاضی زاده هاشمی و زاکانی، به ترتیب حروف الفبا آقایان «مسعود پزشکیان»، «مصطفی پورمحمدی»، «سعید جلیلی» و «محمد باقر قالیباف» نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت امروز در شهرها و روستاهای آذربایجان شرقی آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha