نماینده ولی فقیه در مازندران: حضور مردم در انتخابات مشروعیت نظام را تثبیت می کند

ساری- ایرنا- نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با بیان این که حضور مردم در انتخابات پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران است ،گفت: حضور مردم در پای صندوق رای مشروعیت نظام را تثبیت می کند که این امر برای دشمن آزار دهنده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی روز جمعه پس از انداختن رایشان به صندوق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور در سنگرهای انقلاب به‌ خصوص انتخابات برای کشور بسیار مهم است.

وی اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات از دیدگاه داخلی نشانه رضایت آنها است و این امر پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب است.

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: دوستان ایران در هر جای دنیا که هستند به‌ خصوص در حوزه مقاومت از قوت و قدرت ایران اسلامی و حضور بالای مردم در انتخابات روحیه می گیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انتخابات ایران از دیدگاه دشمنان نیز مهم است و آنها درصدد هستند که جمهوری اسلامی را از مشروعیت بیاندازند.

وی با بیان این که حضور مردم در پای صندوق های رای می تواند مشروعیت نظام را تثبیت و تائید کند، اظهار کرد: این امر مهم برای دشمنان ایران شکننده و آزار دهنده است.

آیت الله لائینی افزود: هرچه درصد مشارکت مردم در راگیری بالاتر باشد ،دشمنان بیشتر ناراحت و در مقابل روح شهدا خوشحال‌تر می شوند.

وی گفت: حضور مردم در انتخابات زمینه شکل گیری ایران قوی را فراهم می کند و این کشور قوی می تواند مشکلات خود را گره گشایی کند.

امام جمعه ساری تصریح کرد: پیشاپیش از مردم عزیز ایران اسلامی و مردم مازندران در دیار علویان به خاطر حضور در انتخابات صمیمانه قدرشناسی می کنم.

نماینده ولی فقیه در مازندران: حضور مردم در انتخابات مشروعیت نظام را تثبیت می کند

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha