دانش‌آموزان رای‌اولی سبزوار، ناظر افتخاری شعب اخذ رأی شدند

سبزوار- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش سبزوار اعلام کرد: دانش‌آموزان رای‌اولی این شهرستان به عنوان ناظر افتخاری بر فرایند رای‌گیری شعب انتخاباتی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نظارت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سیدولی الله حسینی روز جمعه به خبرنگاران اظهار کرد: این شهرستان بیش از ۱۴۰ دانش آموز رای‌اولی دارد که به عنوان عضو تشکل‌های دانش آموزی به عنوان ناظر افتخاری در شعب اخذ رای حضور یافته و مراحل مختلف برگزاری انتخابات را زیر نظر دارند.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با هماهنگی استانداری و شورای نگهبان؛ برای نخستین بار طرح ناظران دانش آموزی را در انتخابات مجلس یازدهم به اجرا گذاشت که با توجه به موفقیت این طرح، مقرر شد طرح مزبور در ۴۰ درصد از شعب اخذ رای شهرستان سبزوار در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز اجرا شود.

برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان سبزوار شامل بخش های مرکزی و «روداب»، ۲۰۴ شعبه رای‌گیری پیش‌بینی شده است که از این شمار ۱۴۴ شعبه شهری و ۶۰ شعبه روستایی است که ۱۵۹ شعبه آن به صورت ثابت و ۴۵ شعبه به صورت سیار آرای مردم را جمع‌آوری می کنند.

چهار هزار نفر شامل عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در شهرستان سبزوار در برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت دارند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha