پیشگامی والدین شهدا در خراسان جنوبی برای رای دادن

بیرجند - ایرنا - رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حالی از ساعت هشت امروز آغاز شد که والدین شهدا در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی از ساعات اولیه پای صندوق‌های رای حاضر شده اند.

به گزارش ایرنا، انتخابات در استان خراسان جنوبی همواره یکی از عرصه‌های پر شور و تکاپو شناخته می‌شود و مردم با بصیرت این دیار در انتخابات مختلف رتبه‌های اول یا دوم کشور را کسب کرده اند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور امروز در ۶۰ هزار شعبه اخذ رای داخل و خارج کشور در حال برگزاری است.

۷۷۲ شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی مستقر شده که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران که همواره در عرصه‌های مهم نظام و انتخابات پیش‌قراول و پیشگام هستند امروز نیز در نخستین دقایق رای گیری قدم در مسیر خلق حماسه ای دیگر گذاشتند.

گزارش دریافتی حاکی است در شهرستان قاینات روند رای گیری با حضور شعبه سیار اخذ رای شماره ۶۷ دانشگاه بزرگمهر قاینات در منزل شهید اذانی آغاز شد.

فرآیند رای گیری در شهر آبیز شهرستان زیرکوه نیز با حضور والدین شهید شریفی آغاز شد.

پدر شهید محمد صاحبی از بخش قهستان شهرستان درمیان نیز در پای صندوق رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حاضر شد تا سهمی در تعیین سرنوشت کشور داشته باشد.

پیشگامی والدین شهدای خراسان جنوبی برای رای دادن

پدر شهید حمیدرضا ایروانی صبح امروز در شهر آیسک رأی خود را به صندوق انداخت.

پیشگامی والدین شهدای خراسان جنوبی برای رای دادن

سند افتخار خراسان جنوبی از دوران دفاع مقدس شهادت هزار و ۵۸۰ نفر است و علاوه بر این آمار ۱۴ شهید انقلاب، ۶ نفر شهدای منا، ۶ نفر شهدای حج، یک نفر شهید مدافع حرم و شهدای انتظامی و امنیت هر کدام اسطوره ای از جانفشانی در راه دفاع از وطن و دین هستند.

دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان خراسان جنوبی نیز قرار است در سال ۱۴۰۴ برگزار شود.

فرآیند انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور ایران ساعت هشت صبح امروز (جمعه هشتم تیر) آغاز شد و با انصراف ۲ نامزد در حال حاضر مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان رقابت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha