امام جمعه آبادان: حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب تقویت نظام می‌شود

آبادان - ایرنا - امام جمعه آبادان گفت: حضور و مشارکت پرشور و حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری موجب اقتدار و تقویت هرچه بیشتر نظام در صحنه‌های بین‌المللی خواهد شد.

حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دشمنان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه و طرح‌های بسیاری را در سر می‌پرورانند بنابراین مردم باید با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای به طور قاطع و محکم آنها را ناامید کنند.

وی افزود: امروز روزی است که ملت بزرگ ایران اسلامی حماسه دیگری خلق خواهند کرد و پیام محکمی به دشمن خواهد داد.

امام جمعه آبادان گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات، ناامیدی دشمن و دلگرمی جهان اسلام را به دنبال خواهد داشت، انتخابات یک وظیفه است که ملت باوفای ایران آن را به انجام خواهند رساند.

حجت الاسلام غبیشاوی بیان کرد: مردم ایران اسلامی با حضور حداکثری، قدرت کشور را نمایان خواهند کرد و دشمن متوجه اتحاد و همدلی ملت ایران می‌شود.

وی توصیه کرد: مردم در ساعات اولیه رای خود را به صندوق‌های رای بیندازند و در این کار خیر و نیک شرکت کنند.

امام جمعه آبادان گفت:دشمن اکنون با هزینه‌ زیاد و تبلیغات سنگین سعی در دلسرد کردن مردم برای حضور نیافتن در انتخابات را دارد ولی مردم دشمن‌شناس ایران با مشارکت حداکثری مشت محمکی بر دهان آنها خواهند زد.

وی اظهار کرد: ملت قهرمان و آزاده ایران اسلامی گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب با حضور گسترده و همراه با بصیرت در پای صندوق‌های رای، توطئه دشمنان را خنثی کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ کاندیدا از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند و در نهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

براساس قانون انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha