امام جمعه قزوین: انتخابات روز مایوس کردن دشمنان ملت ایران است|فیلم

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: انتخابات روز مایوس کردن دشمنان نظام مقدس اسلامی از طمع و آسیب رساندن به کشور ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز جمعه با حضور در شعبه ۲۴۷ اخذ رای مسجد امام حسن عسکری (ع)، هنگام انداختن برگ رای خود به صندوق در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: حضور در انتخابات و مشارکت در مدیریت کشور و سرنوشت اسلام، مسلمانان و آینده نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه شرعی و واجب هر انسان مومن و خداجو است.

وی ادامه داد: حتی کسانی هم که مسلمان نیستند وظیفه ملی و واجب آنها ایجاب می کند تا در این عرصه حضوری فعال و پویا داشته باشند که الحمدالله امروز هم همانند همه انتخابات برگزار شده شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم در پای صندوق های رای برای انجام این وظیفه الهی هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز که در آستانه برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری کشور هستیم همه دوستان و دشمنان ما در سراسر جهان چشم به کشور ما دوخته اند، هر رایی بدون تردید دشمنان ما را مایوس و دوستان ما را نیز در عین حال خوشحال می کند.

به گفته امام جمعه قزوین، امروز روزی است که به فرموده قرآن کریم، بعد از آنکه امیرالمومنین علی (ه) به منصب امامت و ولایت از سوی خدا و توسط حضرت رسول اکرم (ص) رسیدند، خداوند فرمود "امروز دشمنان شما از اینکه به دین شما آسیب برسد، مایوس شده اند"، انتخابات دشمنان ما را سرجای خود می نشاند اگر ما به وظیفه سیاسی و اجتماعی خود را به نحو احسن عمل کنیم.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه مردم بایستی اول وقت در شعب اخذ رای حضور پیدا کنند تا آرای خود را به صندوق بیاندازند، افزود: به طور اصولی، حضور اول وقت برای دادن رای مثل نماز اول وقت که فضیلت و ثواب بیشتری دارد، نماز آخر وقت ممکن است مشکلاتی را پیش بیاورد و انسان چه بسا از انجام این وظیفه الهی نیز محروم شود، بنابراین عقل و منطق اقتضا می کند هر چه می توانیم زودتر برای انجام این وظیفه الهی اقدام کنیم.

استان قزوین حدود ۹۶۰ هزار واجد شرایط رای دارد.

یک هزار و ۸۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار شهری و روستایی وظیفه جمع آوری آرای مردم استان قزوین در چهاردهمین دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha