دعوت استاندار و روحانیون شیعه و سنی کرمانشاه از مردم برای حضور در انتخابات

کرمانشاه - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار و ائمه جمعه و جماعات اهل تسنن و تشیع استان کرمانشاه در پیام‌های جداگانه‌ای، مردم را به حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله غفوری در این پیام ویدئویی که در اختیار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز کرمانشاه قرار گرفت ضمن تسلیت شهدای خدمت در چهلمین روز درگذشت آنها گفت: انتظار شهدا و بزرگان ما از مردم این است که انتخابات را به یک صحنه حماسی و ماندگار در تاریخ تبدیل کنند.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات پیش رو فضای بانشاطی در جامعه شکل گرفته است افزود: به امید خدا با شرایطی که در جامعه وجود دارد حضور و مشارکت مردم در پای صندوق های رای، دشمنان را مایوس خواهد کرد و در عین حال حضور پرشور مردم در انتخابات، ثبات و اقتدار کشور را افزایش می دهد.

حجت الاسلام غفوری با تاکید بر اینکه چشم دشمنان به انتخابات ما است گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات تاثیرات فراوانی برای کشور دارد که مهمترین آن رشد و بهبود شاخص های اقتصادی و معیشتی مردم است.

استاندار کرمانشاه هم گفت:‌ در این ۴۰ روز شرایط برای حضور حماسی مردم و انتخاب رییس جمهور جدید فراهم شده است و همچون سالهای گذشته امروز مردم در معرض یک انتخاب سرنوشت ساز قرار گرفتند.

محمدطیب صحرایی با دعوت مردم برای حضور در پای صندوق های رای افزود : مقدمات لازم در جای جای استان برای برگزاری یک انتخابات پرشور فراهم شده است و منتظر حضور گرم مردم هستیم.

دعوت ائمه جمعه و جماعات اهل سنت کرمانشاه از مردم برای حضور در انتخابات

ائمه جمعه و جماعات و شورای روحانیت و افتای اهل سنت شهر کرمانشاه نیز در پیامی مردم را به حضور گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پای صندوق‌های رای فراخواند.

در این پیام که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا مرکز کرمانشاه قرار گرفت؛ آمده است: انتخابات سرنوشت ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می‌شود نقش تعیین کننده در ترسیم آینده انقلاب اسلامی دارد و هر گونه سهل انگاری و کوتاهی نسبت به آن زیان بار خواهد بود.

همه باید بدانند انتخابات پرشور از ارکان حکمرانی درست و مایه پیشرفت و سربلندی کشور عزیزمان است؛ حضور آحاد مردم در پای صندوق های رأی نشانه حضور ملت شریف ایران در صحنه های مهم اداره کشور است و حضور حداکثری در صحنه انتخابات باعث افزایش قدرت ملی است و این پشتوانه امنیت ملی ما است.

بی شک مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش سرمایه اجتماعی و تسهیل راه های حل مشکلات و فراهم سازی زمینه پیشرفت کشور و خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل خواهد شد.

در بخش پایانی این پیام آمده است: امید قطعی داریم که مردم شریف ایران با هوشمندی و انتخابی از سر روشن بینی نسبت به پیگیری مجدانه مطالبه تاریخی خود در اقامه کلمه حق و عدالت کوتاه نخواهند آمد و مسیر پیشرفت و بالندگی انقلاب اسلامی را با جدیت پیش خواهند برد لذا از عموم مردم عزیز درخواست داریم که در انتخابات روز جمعه شرکت و یک بار دیگر حماسه و جلوه‌ای به یادماندنی را به نمایش گذارند.

روحانی اهل‌سنت: حضور مردم در انتخابات باعث تقویت امنیت کشور می‌شود

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز گفت: حضور حداکثری مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باعث تقویت امنیت کشور می شود از این رو همه باید طبق فرامین رهبر معظم انقلاب در این واجب شرعی با مشارکت در این رویداد سیاسی مهم شرکت کنیم.

ماموستا مُلا «رشید ثنایی» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت انتخابات و مشارکت آگانه و فعالانه مردم در این عرصه، افزود: ما مردمی بصیر و آگاه داریم که همواره در عرصه های مختلف دفاع از نظام حضور دارند و از این رو باید از بین نامزدهای تایید شده شورای نگهبان طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، فرد اصلح و با تقوا، کارآمد، انقلابی، محب رهبری و دلسوز نظام و مردم را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه حضور مردم در پای صندوق های رای باعث تقویت عظمت و اقتدار کشور می شود، اظهار کرد: انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و حضور در انتخابات حمایت از ارزشهای اسلام و آرمانهای والای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب با تسلیت اربعین شهید جمهور و شهدای خدمت گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به دلیل اتفاقات ناگوار و تلخی که برای شهید جمهور و همراهانش رخ داد یک سال زودتر از موعد قانونی آن برگزار می شود که بدون تردید مهم ترین رویداد سیاسی و بزرگترین میدان پیش روی ملت بزرگ ایران است و مردم ما نیز در طول ۴۵ سال گذشته وفاداری و بصیرت خود را با حضور در عرصه های مختلف نظام نشان داده اند و با وجود تمام مشکلات پای نظام و انقلاب خود ایستاده اند.

ماموستا ثنایی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره انتخابات را مهم دانسته و مردم را به حضور حداکثری در پای صندوقهای رای فراخوانده اند از این رو در انتخابات فردا هشتم تیرماه نیز همه مردم باید به منویات رهبر انقلاب گوش جان داده و با حضور حداکثری در پای صندوق های اخذ رای دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشته و در وهله بعدی با انتخاب فردی اصلح، کارآمد و انقلابی به عنوان رییس جمهور زمینه پیشرفت کشور و رفع مشکلات را فراهم نمایند.

وی اضافه کرد: شرکت در انتخابات به مصالح کشور و مردم ارتباط بسیار داشته و نقشی تعیین کننده در آینده کشور دارد از این رو از اوجب واجبات است و هر فرد ایرانی که دل در گرو انقلاب و اسلام دارد باید در انتخابات هشتم تیرماه شرکت کرده و رای خود را به صندوق اندازد تا کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همچون همیشه در برابر دشمنان سربلند باشد.

به گزارش ایرنا؛ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در یک هزار و ۶۳۶ شعبه اخذ رای شامل ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی آغاز شد.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

بیش از ۳۲ هزار نفر در استان کرمانشاه کار برگزاری انتخابات را برعهده دارند.

چهار نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha