فرماندار شادگان: حضور حداکثری پای صندوق‌های رای وظیفه‌ مهم همه اقشار جامعه است

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان حضور حداکثری پای صندوق‌های اخذ را وظیفه مهم اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: مردم به منظور جلوگیری از تراکم جمعیتی در اواخر وقت، در ساعات اولیه پای صندوق‌های اخذ رای حضور یابند.

جمال صالح‌زاده روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تمامی مقدمات برای برگزاری انتخابات سالم در شهرستان شادگان فراهم شده و این شهرستان آماده حضور حداکثری مردم در شعب اخذ رای است.

وی افزود: ۹۶ شعبه اخذ رای در شادگان و بخش مرکزی، ۲۴ شعبه در بخش خنافره و ۱۶ شعبه در شهر دارخوین به صورت ثابت و سیار برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان تعیین شده است.

صالح‌زاده با بیان اینکه امکانات لازم برای برگزاری باشکوه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فراهم‌شده است، گفت: برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و با مشارکت حداکثری مردم سرلوحه کار مجریان انتخابات در برگزاری انتخابات است.

وی ادامه داد: اکنون تمام جریان‌های سیاسی دنیا در حال رصد کردن انتخابات ریاست جمهوری ایران هستند تا بدانند کدام جبهه ریاست جمهوری را برعهده می‌گیرد.

فرماندار شادگان با بیان اینکه زمینه و شرایط برای حضور حداکثری مردم شادگان در این دوره از انتخابات کاملا فراهم است، اظهارکرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر کسی ایران، امنیت میهن و آبروی وطن را دوست دارد و در پی حل مشکلات است، باید پای صندوق رای حضور یابد.

وی افزود: بدون شک حضور مردم باعث یاس و ناامیدی دشمنان و بدخواهان انقلاب است و اقشار مختلف مردم با درک صحیح و انقلابی در پای صندوق‌های رای گیری حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

براساس قانون ،انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha