سیستان و بلوچستان، جلوه زیبای مشارکت بانوان در انتخابات

زاهدان - ایرنا - همزمان با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر زنان سیستان و بلوچستانی از همان نخستین ساعات جلوه‌های زیبایی از حضور در پای صندوق اخذ رای را به تبعیت از رهبر معظم انقلاب و با لبیک به فرمان ایشان به نمایش گذاشتند.

به گزارش ایرنا بانوان به عنوان نیمی از جامعه با دقت نظر و ترغیب خانواده در مشارکت های اجتماعی نقش تاثیرگذاری برای مقدرات و تصمیم سازی کشور دارند و با دقت نظر و ریزبینی بانوان در عرصه های مختلف، نقش آنان جهت تشویق خانواده‌ها، دوستان و فرزندان خود و حضور در انتخابات و مشارکت در این رویداد بزرگ بسیار تاثیرگذار است چراکه با پرس و جوی بیشتر به انتخاب اصلح می رسند.

در فرمایش های رهبر معظم انقلاب بارها به نقش تعیین کننده زنان در انتخابات تاکید شده است چرا که زنان، قشر مهمی از جامعه هستند که با الگوگیری از زنان برجسته جهان اسلام چون حضرت صدیقه طاهره(س) همواره در ‌عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و سیاسی ایفای نقش کرده‌اند.

زنان به ویژه زنان توانمند و نجیب سیستان و بلوچستان در مسائل مهم پیشران جامعه بوده و هستند و در حوزه‌های مختلف همواره خوش درخشند و نقش‌آفرینی بودند. انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و موجب اقتدار ملی کشور است و زنان همیشه در عرصه‌های سیاسی مانند انتخابات نقش مهمی داشته‌اند.

سیستان و بلوچستان، جلوه زیبای مشارکت بانوان در انتخابات

انتخابات فرصتی ارزشمند در تعیین سرنوشت خویش

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتخابات که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، فرصتی برای حضور هوشمندانه هر ایرانی در تعیین سرنوشت خود است، ضامن امنیت کشور بوده و بستری مناسب برای سپردن پرچم افتخارات میهن به دستان آنهایی که دل در گرو اقتدار نظام و توفیقات روز افزون کشور دارند؛ است.
زهرا ابراهیمی تاکید کرد: با افزایش مشارکت مردم در انتخابات، ایران می‌تواند تصمیمات بهتر و سازنده تری برای تعیین سرنوشت و تقویت جایگاه خود در نظام بین المللی اتخاذ کند.
وی افزود: هر رای متعهدانه می تواند برای تصمیم گیرندگان و دولتمردان موثر واقع شود و شرایطی فراهم کند که سیاستمداران بتوانند با قدرت بیشتری برای آینده ایران تصمیم گیری کنند.
مدیر کل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان به نقش بانوان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: مشارکت زنان در امر انتخابات هم در وادی حضور و ترغیب اعضای خانواده به مشارکت موثر است هم در انتخاب گزینه اصلح بسیار حائز اهمیت است.

مهری یزدی یکی از بانوان سالخورده سیستانی و بلوچستانی که عصا به دست برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری پای صندوق اخذ رای حاضر شده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به شرایط حساس کنونی و موقعیت کشور در انتخابات شرکت کردم تا با رای خویش سرنوشت خوب برای مردم رقم بزنم.

وی ادامه داد: وظیفه ما هست که نسبت به مقوله بسیار مهم انتخابات بی‌تفاوت نباشیم چرا که اولین ثمره مشارکت در انتخابات اقتدار کشور و همبستگی است.

زنان در کنار نقش کلیدی و مهمی که در تربیت خانواده و نسل آینده دارند در سرنوشت کشور و صیانت از جامعه اسلامی نیز نقش‌آفرین هستند

دیگر بانوی زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: اگر در طول تاریخ انقلاب؛ وفاداری، عواطف و حضور زنان در میدان های مختلف اجتماعی و سیاسی نظیر انتخابات و راهپیمایی ها را نمی داشتیم بطور یقین این حرکت عظیم نمی توانست این گونه شکل گیرد و به این نحو ادامه یابد.

مرضیه سرابندی تاکید کرد: زنان در کنار نقش کلیدی و مهمی که در تربیت خانواده و نسل آینده دارند در سرنوشت کشور و صیانت از جامعه اسلامی نیز نقش‌آفرین هستند و در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی و مباحث متفاوت جامعه جریان‌ساز بوده و هستند.

یکی از دختران رای اولی زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: بسیار خرسندم برای نخستین بار در کنار خانواده می‌توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم و هر رای ما ضمن رای به جمهوری اسلامی مشت محکمی به دشمنان نظام است.

کوثر میری ادامه داد: بانوان علاوه بر اینکه با انتخاب درست خود نقش مؤثری در انتخاب ریئس جمهور دارند، در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات نیز نقش موثری دارند.

دیگر بانوی زاهدانی نیز به خبرنگار ایرنا گفت:توسعه انسانی در همه جوامع بدون توجه به نقش زنان امکان‌پذیر نخواهد بود بنابراین نقش زنان در انتخابات از اهمیت زیادی برخوردار است.

مرجان مجنونی ادامه داد: رای یک زن بیشتر از سایرین با توجه به منش،گفتار،خرد ورزی و بیان محبت آمیز در انتخابات تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد: شور و شوق مردم برای انتخابات نشانه از جمهوری خواهی و دموکراسی بوده و همین حضور پشتوانه محکومی برای افزایش اقتدار ملی در عرصه‌های جهانی است.

سیستان و بلوچستان، جلوه زیبای مشارکت بانوان در انتخابات

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha