برقراری چهار اصل امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت انتخاباتی در مازندران

ساری- ایرنا- استاندار مازندران گفت: برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران با تلاش عوامل اجرایی، نظارتی و انتظامی در هر چهار حوزه امنیت، سلامت، مشارکت و رقابت به بهترین شکل در حال انجام است تا انتخابات با شور و نشاط بالایی برگزار شود.

به گزارش ایرنا، یوسف نوری امروز -جمعه- پس از انداختن رای خود به صندوق در مسجد شکوهی ساری اظهار کرد: هرچند که انتخابات زودرس در حال برگزاری است و داغدار شهادت آیت‌الله رئیسی هستیم، اما از این‌که اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از شهادت رئیس‌جمهور را می‌بینیم و انتخابات با رعایت زمان‌بندی طبق قانون اساسی انجام شد خوشحال هستیم.

وی افزود: خوشحالی دیگر ما این است که مردم از نخستین ساعت برگزاری انتخابات حضور پرشور و فعالی در شعب اخذ رای دارند و پیش‌بینی می‌شود شاهد مشارکت بالای آن‌ها باشیم.

نماینده عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: از همه دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در استان اعم از عوامل اجرایی، نظارتی، انتظامی و قضایی تشکر می‌کنم که با همکاری و روحیه جهادی و ایثارگری مقدمات را فراهم کردند تا مردم عزیز ما در شعب اخذ رای حضور یابند و رای‌شان را داشته باشیم.

نوری با اشاره به وقوع سیل در مناطقی از مازندران طی روزهای اخیر گفت: برای برگزاری بدون کم و کاست انتخابات در مناطقی از استان که به واسطه سیل اخیر راه دسترسی، برق یا زیرساخت ارتباط اینترنتی‌شان قطع شده بود نیز دستگاه‌های مختلف در کمترین زمان ممکن خدمات لازم را ارائه دادند و تا ساعت ۶ صبح امروز همه صندوق‌های اخذ رای و دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت در مناطق حادثه‌دیده از سیل فعال شدند تا انتخابات در این مناطق نیز بدون چالش برگزار شود.

استاندار مازندران اظهار کرد: رهبر توصیه فرمودند انتخابات باید با مشارکت بالا برگزار شود. چون این انتخابات مایه آبرو و عزت و توان نظام جمهوری اسلامی است. لذا اقدامات لازم در استان در کمترین زمان انجام شد تا انتخابات با بهترین کیفیت برگزار شود.

نوری خاطرنشان کرد: صندوق‌های اخذ رای استان در سه هزار و ۲۲۸ شعبه اخذ رای در ۵۹ حوزه اصلی و فرعی استان مستقر شده و ۵۵ درصد شعب اخذ رای مازندران نیز روستایی است.

وی با بیان این‌که شفافیت کامل بر سلامت انتخابات برقرار است، افزود: پیش از برگزاری انتخابات در روزهای اخیر چند جلسه با رؤسای ستادهای انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری برگزار شد و تشریح شد که باید چه نکاتی را مراعات کنند. توصیه شد حتما برای همه شعب نماینده بفرستند. ممکن است برخی نامزدها نماینده مشترک داشته باشند. در ستاد انتخابات استان هم نماینده‌های نامزدها حضور دارند.

استاندار مازندران با اشاره به میزان مشارکت بالای مازندرانی‌ها در ادوار مختلف انتخابات گفت: مازندران همواره در میانگین مشارکت انتخاباتی نرخ بالاتری نسبت به میانگین کشوری دارد و امیدواریم مردم مازندران امروز هم انتخاباتی پرشور را رقم بزنند و مشارکت بالایی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha