جام پرچم باعث رشد و تقویت ورزش اردبیل می شود

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: برگزاری جام پرچم باعث رشد، توسعه و تقویت رشته های مختلف ورزشی در این استان می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد حسنی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مرحله استانی جام پرچم، افزود: جام پرچم همچنین فرصتی مناسبی برای حضور و دیده شدن جوانان روستایی در مسابقات ورزشی است.

وی با بیان اینکه جام پرچم در واقع جام فرصت‌ها است، اظهار کرد: مسابقات جام پرچم مهم‌ترین راهکار برای کشف استعدادهای ورزشی در مناطق روستایی و عشایری است.

وی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات جام پرچم اوج پویایی و نشاط در روستاها است، بیان کرد: با شروع مسابقات جام پرچم در بین روستاها علاوه بر ایجاد یک رقابت سالم در بین جوانان روستاها، شاهد شور، نشاط و هیجان مضاعف و پویایی در بین روستاها به‌ویژه جوانان خواهیم بود.

سرپرست معاون ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل اضافه کرد: مسابقات جام پرچم در راستای نشاط آفرینی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه روستایی و عشایری برگزار می‌شود.

حسنی ادامه داد: هدف از برگزاری این مسابقات استعدادیابی و عدالت در توزیع تجهیزات ورزشی با هدف توسعه عدالت اجتماعی و توسعه ورزش در مناطق روستایی و عشایری است.

رئیس هیات ورزش های روستایی، عشایری و بازی های بومی محلی استان اردبیل نیز با اشاره به تعداد تیم های ورزشی شرکت کننده در جام پرچم و معرفی تیم های برتر هر شهرستان، گفت: مرحله استانی مسابقات پرچم در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

علی تقی زاده با بیان اینکه جام پرچم بزرگترین مسابقات ورزشی سازمان یافته کشور در مناطق روستایی و عشایری است، افزود: اولین دوره این مسابقات در سال ۱۴۰۱ فقط در رشته مینی فوتبال و در رده سنی آزاد برگزار شد، اما امسال با هدف استعداد یابی در رده های پایه در سه رشته مینی فوتبال، کاراته و پرتاب وزنه در ۲ بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: دور اول جام پرچم با حضور بیش از ۶ هزار ورزشکار در قالب ۷۰۰ تیم در دو بخش آقایان و بانوان در رشته مینی فوتبال برگزار شد.

وی بیان کرد: دور اول این مسابقات با استقبال بالای ورزشکاران روستایی استان مواجه شد و امیدواریم دومین دوره این مسابقات هم با شور و نشاط و حضور پررنگ تر جوانان نسبت به دوره گذشته برگزار شود.

به گزارش ایرنا، استان اردبیل با ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در مجموع هزار و ۸۹۵ روستا و آبادی دارد که از این تعداد ۶۰ روستا تک خانواری و یا فاقد سکنه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha