نخستین گروه حجاج ۲ استان غربی کشور از طریق فرودگاه همدان به کشور بازگشتند

همدان- ایرنا- مدیر فرودگاه بین المللی همدان گفت: نخستین گروه حجاج همدانی و کردستانی اعزامی به سرزمین وحی، امروز هشتم تیرماه از طریق فرودگاه همدان به وطن بازگشتند و مورد استقبال جمعی از مسوولان از جمله استاندار و نماینده مردم همدان و فامنین قرار گرفتند.

علی‌اصغر جهانگیری‌معز روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کار اعزام سه هزار و ۴۵٨ زائر استان‌های همدان و کردستان به سرزمین وحی از طریق فرودگاه همدان از ۶ تا ۱۱ خرداد ماه امسال انجام شد و این حجاج از امروز هشتم تیرماه به میهن اسلامی بازمی‌گردند.

وی با بیان اینکه کار بازگشت حجاج همدانی و کردستانی از طریق پرواز به فرودگاه همدان تا سیزدهم تیرماه ادمه دارد.

این مسوول اظهار کرد: امسال نیز همچون روال گذشته، اعزام زائران ۲ استان همدان و کردستان به خانه خدا از فرودگاه همدان انجام شد.

جهانگیری معز تصریح کرد: نخستین پرواز بازگشت حجاج از سرزمین وحی در سال ۱۴۰۳، دقایقی قبل از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، امروز وارد فرودگاه همدان شد.

وی ادامه داد: امسال ۲۱ فرودگاه کشور کار اعزام رفت و برگشت زائران به سرزمین وحی را انجام می‌دهند که فرودگاه همدان نیز یکی از این فرودگاه ها اعلام شده است.

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اینکه پروازهای فرودگاه همدان امسال زودتر از سال گذشته انجام شد، اضافه کرد: امسال نیز همچون سال گذشته زائران ۲ استان همدان و کردستان مدینه بعد بودند و پروازهای برگشت نیز در بازه زمانی هشت تا ۱۳ تیر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۱۹ از زائران در قالب ۱۷ کاروان از استان همدان و مابقی از استان کردستان هستند.

جهانگیری‌ معز با بیان اینکه زیرساخت‌های عملیاتی این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را دارد، گفت: همه تدابیر و تمهیدات لازم نیز برای زائران همدانی و کردستانی و بدرقه کنندگان و مشایعت کنندگان آنها نیز در این فرودگاه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است وطی چند سال گذشته نیز حجاج استان های همدان و کردستا از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha