حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تایید بر دلبستگی به انقلاب است

زاهدان - ایرنا - زنگ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور از جمله سیستان و بلوچستان در حالی به صدا درآمد که شکوه گرمای حضور مردم شیعه و سنی در گرم‌ترین شهرستان‌های کشور منجر به خلق حماسه‌ای باشکوه شده و این حضور مهر تایید بر دلبستگی به انقلاب است.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در پی شهادت آیت‌الله رئیسی راس ساعت هشت صبح امروز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در سیستان و بلوچستان آغاز و مردم شیعه و سنی این خطه از کشور همچون همیشه منسجم و متحد در خلق حماسه ای با شکوه وارد میدان عمل شدند.

مردمان پایتخت ایران اسلامی، شیعه و سنی برادرانه در کنار هم در همه صحنه‌ها و بزنگاه‌ها نقش آفرینی کرده‌اند همانگونه که برای پیروزی انقلاب نقش داشتند و از آن روزها تا کنون در تمامی صحنه ها پشتیبان و حامی نظام و انقلاب بوده‌اند،در صحنه‌های سیاسی نیز مردم سیستان و بلوچستان همواره مشارکت بالایی در انتخابات داشتند، در انتخابات ۱۱ اسفندماه سال گذشته این استان مشارکت ۴۳ درصدی را برای خود ثبت کرد.

امروز هم مردم سیستان و بلوچستان از زابل گرفته تا سراوان، ایرانشهر، چابهار، خاش، زاهدان و سایر شهرها و روستاها همگام و همراه با هم برای نشان دادن وفاداری خود به این نظام و انقلاب و همچنین انتخاب فردی کارآمد که بتواند سکان‌دار ریاست جمهوری این کشور باشد، به میدان آمدند.

وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند« مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است»، یکی از مصادیق آن حضور در انتخابات است، چرا که علت اصرار و تأکید بر مشارکت چشمگیر در انتخابات این است که مهمترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است.

حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تایید بر دلبستگی به انقلاب است

وحدت و انسجام ملی مشت محکمی بر دهان ایادی استکبار

یکی از سران طوایف سراوان اظهار کرد: امروز شاهد حضور پرشور و بانشاط مردم این شهرستان در شعب اخذ رای هستیم که تلاش بر مشارکت حداکثری در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری دارند.

حاج رضا سیاهانی ادامه داد: امروز این وحدت و انسجام ملی مشت محکمی بر دهان ایادی استکبار و معاندان است.

این سرطایفه تاکید کرد: آمده ایم تا وحدت و همدلی خود را به نمایش بگذاریم و ثابت کنیم پای نظام و انقلاب ایستاده و به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گوییم.

بارانی درازهی از سران طوایف سراوان با حضور در یکی از شعب اخذ رای این شهرستان بیان کرد: ملت ایران در آزمون بزرگ انتخابات با مشارکت حداکثری که در ساعات اولیه اخذ رأی داشتند پیروز و سربلند هستند.

اسلم درازهی از معتمدان منطقه مرزی کشتگان هم گفت: شرکت در انتخابات یکی از وظایف دینی به شمار می رود و ما مردم بلوچ همیشه در پای صندوق های رأی حضور داشته و داریم.

بیشتر بخوانید:

اشتیاق رای اولی‌های سیستان و بلوچستان برای حضور در انتخابات

مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان همواره پای کار نظام و انقلاب بوده‌اند

آغاز تجلی وحدت شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در پای صندوق اخذ رای

حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تایید بر دلبستگی به انقلاب است

حضور پرشور مردم مُهر تایید بر حقانیت نظام

عالم اهل سنت شهرستان چابهار گفت: حضور پرشور در انتخابات مهر تأییدی بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پاسخی کوبنده به یاوه‌گویی دشمن است.

مولوی محمد علی جدگال با بیان اینکه همگان باید در سرنوشت مملکت خود شریک باشیم، تاکید کرد: حضور پرشور یعنی انتخاب یک شخص توانمند، اصلح و قابل‌ اعتماد در راس قوه اجرایی کشور و مشخص است وقتی شخصیتی با این خصوصیات بر این مسند تکیه دهد قطار پیشرفت و آبادانی سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: وجود رئیس‌جمهور جهادی که در خدمت به مردم وقت نشناسد و دولتی که تمام برنامه‌هایش بر اساس یک نظم خاص و با اولویت رفاه و آسایش مردم بنا شده باشد حتما در زندگی مردم هم تأثیرات مثبتی را بر جا می گذارد.

مولوی یوسف گرگیج از علمای اهل سنت زاهدان با حضور در یکی از شعب اخذ رای اظهار کرد: امروز آمده ایم فردی را انتخاب کنیم که اصلح و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب داشته باشد.

وی افزود: با قدرت پای صندوق های رای آمده ایم چرا که امروز روز ناامیدی دشمنان و خوشحالی دوستانمان است.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: از همه مردم بویژه مردم پایتخت وحدت ایران اسلامی می خواهیم تا هر چه سریعتر در این عرصه سیاسی برای مشارکت حداکثری در میدان آمده و در تعیین سرنوشت خود و کشور سهیم باشند.

اقتدار جمهوری اسلامی ایران با مشارکت در انتخابات

امام‌جمعه اهل‌سنت سراوان با بیان اینکه انتخابات یک مساله اساسی مهم برای کشور و عامل اقتدار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: افراد جامعه که به سن قانونی برای انتخابات رسیده‌ باید در این عرصه شرکت کنند.

مولوی عبدالصمد ساداتی، تاکید کرد: برای اقتدار و سربلندی و سرافرازی کشور باید با رأی ‌دادن و حضور پای صندوق رأی فرد اصلح را انتخاب و از حق خود به نحو شایسته بکارگیری کنیم.

حضور پرشور مردم در انتخابات مهر تایید بر دلبستگی به انقلاب است

یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی در سیستان‌وبلوچستان آماده انتخابات

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌ و بلوچستان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در استان در حال حاضر یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی است که تعداد ۹۴۷ شعبه اخذ رأی سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت است.

عباس ابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۵ هزار رأی اولی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سیستان و بلوچستان حضور دارند، همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رأی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی با پنج مدرک هویتی رأی‌گیری انجام می‌شد، تصریح کرد: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افراد با داشتن شناسنامه دارای کد ملی و کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان افزود: رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام می‌شود و احراز هویت افراد به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که برای این منظور ۲ هزار و ۱۳۰ دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده است.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور امروز جمعه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که مهلت ۱۰ ساعته تعیین شده برای حضور در شعب اخذ رای با نظر وزارت کشور قابل تمدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha