فرآیند رای‌گیری در سمنان بدون نقص در حال برگزاری است + فیلم

سمنان - ایرنا - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: انتخابات بدون نقص در حال برگزاری است و تا این لحظه گزارشی از تخلف‌ در شعبه‌های اخذ رای در استان گزارش نشد.

فرج الله شوشتری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرآیند رای‌گیری در تمامی شعبه‌های اخذ رای سمنان بدون وقفه از ساعت هشت صبح امروز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور به موقع آغاز شد و تا کنون گزارش تخلف و ایراد فنی گزارش نشد.

وی یادآور شد: ۶۹۱ شعبه اخذ رای برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان ادامه داد: اندک مواردی که احساس می‌شد منجر به تخلف شود، با تذکر و پیگیری مجموعه اجرایی و نظارتی این استان مرتفع شد و فرآیند رای‌گیری به نحو مطلوب در حال انجام است.

وی با تاکید بر حضور مردم در ساعات اولیه رای‌گیری در شعبه‌های اخذ رای، بیان کرد: انتخابات فقط یک رویداد سیاسی نیست، بلکه با هویت مذهبی ما گره خورده است.

شوشتری اضافه کرد: حضور پرشور در انتخابات در واقع نقش‌آفرینی و سهیم شدن در آینده کشور است و نقشی مهم در تقویت اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: حضور پرشور در پای صندوق‌های رای منشا خیر و برکت برای کشور و پشتیبان رییس جمهور برای پیشبرد اهداف و موفقیت ایران قوی است.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

طبق گزارش‌ها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی از سمنان می‌توانند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند که از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha