رییس جمهوری باید بر مسایل امنیتی و دفاعی اشراف داشته باشد

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: رییس جمهوری باید بر مسایل امنیتی و دفاعی در کنار مسایل سیاسی و اقتصادی کشور اشراف داشته باشد و باید در خصوص آنها تصمیم گیری درستی انجام دهد.

امیر سرتیپ رضا آذریان روز جمعه در حاشیه حضور در ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به مسایل امنیتی و نظامی از اولویت های مهم و نخست کشور است و رییس جمهوری باید با این موضوعات آشنایی کامل داشته باشد و بداند چه اقدامی را برای امنیت کشور باید انجام دهد.

وی با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بعد از دوران دفاع مقدس کشورمان به یک راهبرد نوین در حوزه دفاعی رسید و از این رو لازم است، شخص رییس جمهوری برای آن بودجه لازم را در نظر بگیرد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: اگر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به عنوان یک نیروی دریایی راهبردی می تواند ماه ها و کیلومتر ها از سواحل کشور دور شود باید تحت تدابیر و برنامه ریزی دفاعی باشد و رییس جمهوری بر این موضوعات تاثیر گذار است.

امیر آذریان افزود: امروز نیز مردم کشورمان با شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، در ایجاد یک حماسه بزرگ سیاسی نقش آفرین هستند و مشارکت مردم در انتخابات در راستای تقویت کشور و امنیت ساز برای ایران است.

وی اظهار کرد: این انتخابات برای کشورمان ایجاد قدرت و قوت می کند ‌و جایگاه نظامی کشورمان را ارتقاء می دهد.

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: مردم از گذشته تاکنون نشان دادند که پای این نظام هستند و امروز نیز با احترام به خون شهدا و شهدای خدمت پای صندوق آرا حضور پیدا می کنند.

آذریان افزود: با توجه به اشراف اطلاعاتی، وجود تجهیزات و تسلیحات دفاعی و همچنین اقدام فیزیکی، مرزهای شرقی کشور در روز انتخابات دارای امنیت است همچنین این نیرو آمادگی لازم را برای رساندن صندوق های رای به مناطق صعب العبور دارد و در این راستا، پایگاه های هوانیروز مشهد و بیرجند برای اجرای ماموریت های محوله در آماده باش هستند.

فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۸۴ حوزه انتخابیه خراسان رضوی، از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.

چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند و چهار هزار و ۵۶۷ شعبه اخذ رأی در جای جای خراسان رضوی مستقر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha