۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85522768
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اشک‌های ارغوانی+ فیلم 

۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبر: 85522768
اشک‌های ارغوانی+ فیلم 

تهران- ایرنا- اشک‌های آن نوجوان را به یاد دارید که سال‌ها پیش هنگام خواندن سرود «ز کودکی خادم این تبار محترمم» از گونه‌اش جاری شد و در فضای مجازی هم دست به دست می‌شد؟ این سرود همان نماهنگی است که گروه نسیم قدر آن را تقدیم «امیرحسین ارغوانی» فرزند شهید مدافع حرم کرد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، اواخر هفته گذشته فرصتی تا خدمت یک خانواده شهید قرآنی باشیم؛ دو روز مانده به برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری و یک روز مانده به چهلمین روز شهدای پرواز اردیبهشت؛ سید شهیدان خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی و دسته گل هایی که عطر و بوی هر کدامشان تا مدت ها در یادها ماندگار خواهد شد.

با دوستان خدمت خانواده شهید محمدتقی ارغوانی بودیم؛ در وَردآورد یکی از قدیمی ترین مناطق غربی تهران؛ می گویند واژه وَرد در پارسی باستان به مزرعه های گل و گل سرخ می‌گفتند و وردآورد به معنای آوردگاه گل سرخ است و دلیل این نامگذاری هم وجود گل های سرخ فراوانی بوده که در این محله می‌روئیده است ولی تاریخ باید بنویسد که دسته گل های فراوانی در این منطقه وجود داشته که محمدتقی ارغوانی یکی از آن ها بوده که نه فقط همسر و تنها فرزند خود که پدر و مادر و زندگی خود را رها کرد و فدایی ولایت شد و مرزبانی از حریم حرم حضرت زینب (س) را بر همه چیز مقدم داشت؛ آن هم در زمانی که مدافعان حرم به صورت گمنام عازم سوریه می شدند و تا مدت ها خبری از آن ها نبود.

اشک‌های ارغوانی+ فیلم 
رحیم قربانی، خادم قرآنی

رحیم قربانی رئیس سازمان قرآن و عترت سپاه حضرت رسول تهران در دیدار با خانواده شهید ارغوانی از شهدای مدافع حرم به عنوان جان برکفانی یاد کرد که در عمل به ولایت پیش‌قدم بودند درحالی که برخی افراد هنگام گلوله و خون جا خالی می کنند و فقط خوب حرف می زنند.

دبیر کنگره شهدای قرآنی پایتخت که سال هاست هر چهارشنبه با تعدادی از جامعه قرآنی به خانه شهدای قرآنی می رود، این هفته راهی وردآورد شد و با خواهر و برادر شهید ارغوانی دیدار و گفت و کرد. قربانی مروری بر دیدار هفت سال پیش جامعه قرآنی با این خانواده شهید کرد که حالا جای پدر و مادر شهید خالی است.

فاطمه ارغوانی پس از بیان خاطراتی به مهمانان تعارف کرد و گفت: مهمانان برادرم برای پدر و مادرم بسیار عزیز بودند. آنها وقتی زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا را می دیدند، خیلی خوشحال می‌شدند و به همین دلیل همه میهمانان پدر و مادرم محترم و عزیز بودند.

خانم ارغوانی درباره برادرش گفت که محمدتقی خبرنگار افتخاری ایکنا بود و در کنار آن در روابط عمومی شهرداری فعالیت می کرد. او از ساده زیستی این شهید سخن گفت که چگونه در وردآورد زندگی می کرد. ارغوانی گفت: ما ۶ فرزند بودیم و تا از آب و گل درآمدیم و خواستیم به پدر و مادر کمک کنیم، خواهر بزرگترمان در روز عاشورا از دنیا رفت و شهادت برادرم هم زندگی پدر را سخت کرد و نتوانست طاقت بیاورد و در سال ۹۴ از دنیا رفت.

این مراسم با عطر قرآن و ذکر خاطرات شهید درهم آمیخت و قاریانی همچون حسین جعفری، مهدی حاجی و مرتضی متولی، آیاتی را تلاوت کردند و آقای قربانی پیشنهاد کرد: حالا که در ایام عید غدیر و عید ولایت و امامت هستیم و تعدادی از گروه همخوانی محمد رسول الله(ص) حضور دارند، مجلس را با ذکر امیرمومنان(ع) زیباتر کنند.

اشک‌های ارغوانی+ فیلم 
صادق ارغوانی، برادر شهید

صادق ارغوانی برادر شهید خاطراتی از نحوه اعزام برادرش در سال ۹۴ به سوریه گفت که چگونه دست به دامان حسین اسداللهی شد؛ همان فرمانده دورن دفاع مقدس که در دهه ۹۰ از فرماندهان مدافعان حرم بود. البته اسداللهی پس از تحمل سال‌ها رنج ناشی از صدمات شیمیایی در دوم فروردین سال ۹۹ به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدای قبرستان بهشت وردآورد به خاک سپرده شد.

قربانی از مهدی حاجی به عنوان یک رسانه یاد کرد که در فعالیت دینی و کارهای فرهنگی مشغول جهاد تبیین است. حاجی هم از نحوه آشنایی خود با افکار و مرام این شهید مدافع حرم سخن گفت و به فعالیت های خواهر شهید گریزی زد که چگونه این معلم آموزش و پرورش در شهر قدس به کارهای فرهنگی اشتغال دارد و حالا در سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کند.

اشک‌های ارغوانی+ فیلم 
محمدتقی ارغوانی، شهید مدافع حرم

حاجی که هم فعال قرآنی و هم فعال رسانه ای است در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گزارشی از فعالیت های قرارگاه رسانه ای شهید ارغوانی داد و گفت: گروه جهادی رسانه تراز انقلاب اسلامی ذیل قرارگاه رسانه ای شهید ارغوانی در تلاش است تا گفتمان رسانه انقلابی را مبتنی بر منظومه فکری رهبر معظم انقلاب و آیات و روایات عملیاتی سازد.

وی گفت که این قرارگاه از ۱۰ سال پیش با تدوین منظومه فکری رهبر انقلاب تلاش کرده تا با تشکیل گروه های مردمیِ رسانه ای فعالیت هایی برای گفتمان سازی عمومی رسانه تراز انقلاب اسلامی داشته باشد و در خرداد امسال نخستین دوره تربیت مربی رسانه را تحت عنوان طرح ارغوان برگزار کرده است.

حاجی گفت: در این مدت افرادی که توانایی حضور در طرح و کارگاه را داشتند، شناسایی شدند. چون در این دوره ها به افرادی نیاز داریم که نگاه راهبردی به حوزه رسانه داشته باشند و دوره های تخصصی برای آنان برگزار شده است.

اشک‌های ارغوانی+ فیلم 
همخوانی گروه محمد رسول الله(ص)

وی به این نکته هم اشاره کرد که از زمانی که نام شهید ارغوانی بر پیشانی این قرارگاه جهادی قرار گرفته، کارهای قرارگاه برکت پیدا کرده است. مثلا نماهنگ ارغوان با شعر «زکودکی خادم این تبار محترمم» در همان سال ها تولید شد که مورد توجه رهبر معظم انقلاب هم قرار گرفت. البته قرارگاه شهید ارغوانی به سمت تولیدات دیگر هم رفته است. مثل انتشار کتاب شهید محمدتقی ارغوانی و تولید دیگر محصولات فرهنگی که در دست اقدام است.

حاجی گفت: خانواده شهید قبول کردند که جریان رسانه ای تراز انقلاب اسلامی ذیل قرارگاه جهادی شهید ارغوانی تعریف شود و فعالیت های این قرارگاه به نام شهید برکت پیدا کرد. از زمانی که این حرکت رسانه ای آغاز شد و منظومه فکری رهبر انقلاب را تبیین کردیم، به دنبال آن بودیم که این برنامه ها به نام یک شهید گمنامی باشد که برای قرآن زحمت کشیده باشد و در واقع این شهید بود که ما را پیدا کرد و بارها از خانواده شهید تقاضا کردیم که این مرکز به عنوان شهید ارغوانی باشد. لذا اولین رویداد به نام اعتکاف رسانه ای را برگزار کردیم و نام شهید باعث شد تا ۶ ماهی که این قرارگاه به نام شهید بود، برکت های بسیاری دیدیم.

اشک‌های ارغوانی+ فیلم 
فاطمه ارغوانی، خواهر شهید

فاطمه ارغوانی هم درباره فعالیت های قرارگاه به نکاتی اشاره کرد و از برگزاری دوره تربیت مربی سخن گفت و در پایان جلسه متوجه شدیم که قرار است پس از دیدار جامعه قرآنی، جلسه قرارگاه در منزل برادر شهید برگزار شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha