۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85522829
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85522829
وزش باد نسبتا شدید زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد نسبتا شدید موقتی بعدازظهر امروز /جمعه/ زنجان را در بر می‌گیرد.

حسین سلطانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، آسمان امروز مناطق مختلف استان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود.

وی یادآور شد: بعدازظهر با رشد ابرها شاهد رگبار پراکنده باران و رعدوبرق در برخی مناطق استان خواهیم بود که این شرایط در روزهای آینده نیز تداوم خواهد داشت.

سلطانی با بیان اینکه طی روزهای آینده در برخی مناطق رگبار پراکنده باران و رعد و برق نیز دور از انتظار نخواهد بود، اظهار داشت: دمای هوا طی روزهای آینده تغییرات چندانی نخواهد داشت.

وی از هم استانی ها خواست در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و دامنه کوه‌ها تردد و توقف نکنند و به دلیل وقوع رعد و برق در فضای باز و ارتفاعات حضور نیابند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۳ و ۳۰ درجه، ابهر ۱۴ و ۲۷ درجه، خرمدره ۱۳ و ۲۵ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۲۹ درجه، قیدار ۱۳ و ۲۷ درجه،‌ سلطانیه ۱۱ و ۲۷ درجه و ماهنشان ۱۶ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha