رای اولی‌های خراسان جنوبی در میدان انتخابات + فیلم

بیرجند - ایرنا - انتخابات هشتم تیر نخستین آزمون سیاسی برای رای اولی‌هاست و جوانان خراسان جنوبی با شناسنامه‌هایشان به میدان آمده‌اند تا در عرصه تعیین سرنوشت‌ خود و جامعه مشارکت کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امروز جمعه از ساعات اولیه رای گیری، صفوف مردم در بسیاری از شعب اخذ رای شکل گرفت و از هر سن و جنسیتی در این صفوف حضور دارند؛ از رای اولی‌ها گرفته تا افرادی که سال‌های سال تجربه حضور در انتخابات را داشته‌اند.

زنان و مردانی که پا به سن گذاشته و قدم‌های خود را به سختی بر می‌دارند اما نسبت به سرنوشت خود و جامعه بی تفاوت نیستند.

رای اولی‌ها که سال‌ها رای دادن بزرگترهای خود را نگاه کردند، اکنون می‌توانند در صف تعیین سرنوشت بایستند و نخستین رای خود را به صندوق بیندازند که احساس خوشایندی برای آنان است.

انتخابات جشن تکلیف سیاسی برای رای اولی‌هاست و تمامی متولدین هشتم تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر کشور میزبان رای دهندگان است که سهم خراسان جنوبی ۷۷۲ شعبه در شهرها و روستاهاست.

گزارش‌ها حکایت از حضور پرشور مردم خراسان جنوبی در پای صندوق‌های رای دارد تا بار دیگر بصیرت و زمان شناسی خود را به همگان ثابت کنند.

رای اولی‌های خراسان جنوبی در میدان انتخابات + فیلم

زهرا سمیعی که به همراه یکی از دوستان رای اولی خود در شعبه رای گلزار شهدای بیرجند حاضر شد به خبرنگار ایرنا گفت: من و دوستانم خوشحالیم که امسال در انتخابات ریاست جمهوری نقش داریم و به فرموده مقام معظم رهبری آمده‌ایم که حماسه تشییع پیکر شهید جمهور و شهدای خدمت را تکمیل کنیم.

وی افزود: انتظارم از رئیس جمهور آینده این است که راه شهید رئیسی را ادامه دهد و مقام معظم رهبری در سخنان روز عید غدیر نیز فرمودند که شهید رییسی در دولت سیزدهم به بهترین نحو از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد.

این جوان گفت: از رئیس جمهور آینده درخواست داریم که جهادی، انقلابی و خستگی ناپذیر باشد.

علی دلدار یکی دیگر از رای اولی‌ها که در شعبه شهرداری بیرجند رای خود را به صندوق انداخت با ابراز خرسندی از شرکت در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: خوشحالم از اینکه به سن تکلیف سیاسی رسیده‌ام و می‌توانم در سرنوشت کشورم سهیم باشم.

وی بیان کرد: تلاش کردم بین چهار نامزد نهایی، گزینه اصلح را انتخاب کنم و امیدواریم مردم ایران هم به بهترین گزینه رای دهند تا مشکلات کشورمان رفع شود.

دلدار گفت: انتخاب ما در آینده کشور تاثیر مستقیم دارد و مدیریت کشور و رفع مشکلات آن در سال‌های پیش رو براساس نتیجه این انتخابات رقم می‌خورد.

یکی دیگر از دختران دهه هشتادی با اشاره به این ضرب المثل که "قطره، قطره جمع شود؛ وانگهی دریا شود" گفت: به عنوان یک جوان رای اولی حضور در انتخابات را وظیفه و تکلیف شرعی می‌دانم.

مطهره حسینی افزود: رای من به عنوان یک نفر در بین میلیون‌ها نفر در سرنوشت کشورم تاثیرگذار است.

وی عنوان کرد: هم سن و سالان و همکلاسی‌هایم باید بدانند که از امروز می‌توانند در تصمیم گیری‌های کشور موثر باشند پس تا فرصت هست پای صندوق‌های رای بیایند.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس‌ جمهور از ساعت هشت امروز - جمعه هشتم تیر - در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

۷۷۲ شعب اخذ رای در استان خراسان جنوبی مستقر شده که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha