مشارکت حداکثری ملت در انتخابات پاسخی به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است

اسلام‌آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کراچی» گفت: مشارکت بالای ملت در انتخابات ریاست جمهوری باعث تقویت نظام سیاسی ایران اسلامی و پاسخی محکم به بدخواهان و مخالفان پیوند مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

حسن نوریان امروز و همزمان با برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در شعبه شهر کراچی در جنوب پاکستان طی گفت‌وگویی با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از هموطنان ایرانی در ایالت سِند از جمله در شهر بندری کراچی سکونت دارند، انتخابات به طرز باشکوهی در محل سرکنسولگری کشورمان در کراچی در حال برگزاری است.

مشارکت حداکثری ملت در انتخابات پاسخی به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است

وی اظهار داشت: هیات اجرایی انتخابات در کراچی از ۲ هفته قبل تشکیل و ملزومات انتخابات ارسال و دریافت شد. با توجه به ترکیب جمعیت ایرانیان مقیم در کراچی شامل کارگزاران جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنان، هموطنان یزدی، شیرازی و کرمانی که اجداد آنان دهه‌های قبل به حوزه شبه قاره از جمله کراچی مهاجرت کردند و همچنین جمعیت قابل توجهی از هموطنان بلوچ ایرانی که به واسطه همسایگی و مجاورت پاکستان با استان سیستان و بلوچستان و بخاطر اشتراک فرهنگی و ارتباطاتی که از گذشته وجود داشه، در کراچی سکونت دارند، همگی از ساعت ۸ صبح به وقت پاکستان برای شرکت در انتخابات فعالانه حضور پیدا کردند.

نوریان افزود: با توجه به اینکه قوانین جمهوری اسلامی ایران امکان مشارکت ایرانیان خارج از کشور صرفا در انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده هموطنان خارج از کشور نیز تلاش می کنند که از این حق قانونی و سیاسی خود به نحو شایسته استفاده کنند و در تعیین سرنوشت سیاسی و انتخاب دومین مقام عالی رتبه کشور سهیم باشند.

سرکنسول ایران در کراچی تاکید کرد: بدون تردید مشارکت بالای رای دهندگان در انتخابات و در یک روند دموکراتیک و مردم سالارانه باعث تقویت نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران در انظار سایر کشورهای جهان می‌شود و طبیعتا کشورهایی که علاقه‌ای به تقویت نظام جمهوری اسلامی و تحکیم پیوندهای مردمی و نظام سیاسی ندارند از این نوع مشارکت خشنود نیستند.

مشارکت حداکثری ملت در انتخابات پاسخی به بدخواهان نظام جمهوری اسلامی است

وی گفت: مردم آگاه ایران و همچنین هموطنان خارج از کشور با درایت و هوش سیاسی بالا با مشارکت بسیار باشکوه و پرشور خود مصمم هستند تا یک پیام قوی را به جهان ابلاغ کنند که اگرچه کیلومترها از میهن عزیز دور هستند اما رابطه عمیق قلبی و پیوندهای آنان با سرزمین مادری محکم تر از همیشه برقرار است و در تعیین سرنوشت سیاسی کشور سهم خود را ادا می نمایند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در پنج شعبه اخذ رای در پاکستان، راس ساعت هشت صبح جمعه ۸ تیرماه به وقت محلی با حضور پرشور ایرانیان مقیم در «اسلام‌آباد» و چهار شهر لاهور، پیشاور، کراچی و کویته آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha