آیت الله سید احمد خاتمی: انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است

قم - ایرنا- آیت الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان و نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با قدردانی از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای گفت: انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است.

به گزارش ایرنا ،‌ وی روز جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق سیار شماره ۱۷۴ در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت:‌ این انتخابات انشائ الله مبارک است.

وی اظهار داشت: انتخابات جشن سیاسی یک ملت است و مردم ایران اسلامی با حضور گسترده و باشکوه در انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر توطئه دشمنان را خنثی خواهند کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان گفت: مردم سالاری یعنی مردم سرنوشت خودشان را تعیین می‌کنند و انشاء الله با بصیرت اصلح را بر می‌گزینند. پرچم دین را کسی می‌تواند بردارد که اهل صبر و بصیرت باشد و انتظار هست که تا پایان زمان رای گیری مردم به سوی صندوق‌های رای بیایند و سرنوشت خودشان را رقم بزنند.

وی گفت: به عنوان عضو شورای نگهبان می‌گویم که رشد و بصیرت یک ملت یعنی قانون پذیری و انشاءالله هر که از صندوق درآمد رئیس جمهور قانونی است و اگر در مرحله اول رئیس جمهور انتخاب نشد در دوره دوم که هفته آینده برگزار می‌شود و مردم رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند. آنچه بر آن تاکید دارم قانون محوری است.

آیت الله سید احمد خاتمی: انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است

آیت الله مقتدایی: بهترین حمایت از نظام شرکت در انتخابات است

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز پس از انداختن رای به صندوق سیار شماره ۱۷۴ گفت:‌ امروز زمانی است که نیاز به حمایت از جمهوری اسلامی است و بهترین حمایت از این نظام شرکت در انتخابات است.

وی افزود: برادران عزیز و خواهران گرامی که علاقه به نظام جمهوری اسلامی دارند در این جا وظیفه دارند در انتخابات شرکت داشته باشند و هرچه آرا بیشتر باشد این باعث آبرو و عزت برای اسلام و برای جمهوری اسلامی خواهد بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: تقاضا می کنیم از برادران و خواهران گرامی که علاقه مند به دین و انقلاب و اسلام هستند حتما در انتخابات شرکت کنند و رای خودشان را به صندوق بیندازند و با این شرکت آبروی جمهوری اسلامی را تقویت کنند.

آیت الله سید احمد خاتمی: انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است

تاکید آیت الله استادی بر لزوم مشارکت حداکثری درانتخابات

آیت الله رضا استادی نیز از دیگر اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رای خود را به صندوق سیار شماره ۱۷۴ انتخابات ریاست جمهوری انداخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

آیت الله سید احمد خاتمی: انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است

آیت الله طبسی:‌ مردم دست از نظام بر نمی‌دارند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیان اهمیت حضور چشمگیر انتخابات ابراز داشت: روشن است که مردم مدافع این نظام هستند و پیام این انتخابات این است که علی رغم مشکلات سختی ها فشارهایی که وجود دارد مردم آگاه و روشن هستند

آیت الله نجم الدین طبسی پس از انداختن رأی خود به صندوق سیار ۱۷۴ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود:‌: مردم از حمایتشان نسبت به نظامی که مردمی است دست بر نمی‌دارند و حضور چشمگیر پیام روشنی است برای دشمنان و دوستانم که با ورودشان با گام هایی که بر می دارند تابع انقلاب هستند.

وی گفت: حضور فعال مردم حکایت از آن دارد که تابع نظام و رهبری هستند و این پیام روشنی برای دشمنان و مخالفان نظام است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار کرد: امیدواریم مردم فرد اصلح و تابع رهبری را انتخاب کنند که موجب فخر نظام و ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد.

آیت الله سید احمد خاتمی: انتخابات جشن سیاسی ملت ایران است

آیت الله اراکی:‌ انتخابات نعمت بزرگ الهی است

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه پس از انداختن راهی خود به صندوق سیار ۱۷۴ انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: امیدواریم خدای متعال برای ملت ایران بهترین سرنوشت را در این انتخابات مقدر کند.

آیت محسن الله اراکی افزود: انتخابات نعمت بزرگ الهی است و این که خداوند متعال به یک ملتی قدرت انتخاب عنایت کند و فرصتی برای ما فراهم بشود که بتوان سرنوشت خود را با رای دادن انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: خدا را به این نعمت شاکریم و امیدواریم خدای متعال برای ملت ایران بهترین سرنوشت را در این انتخابات مقدر کند و همیشه ملت ما سربلند و پیروز و رو به قله های پیشرفت باشد.

وی گفت: تخریب کاندیدا ها کار درستی نیست؛ همه ملت کار بزرگی را رقم زده‌اند و در این اقدام، حماسه بزرگ و باشکوهی را رقم زدند لذا نباید شیرینی این حماسه را بر مذاق ملت تلخ کرد، چه گزینه ما انتخاب بشود یا نشود به هر حال هر کس انتخاب بشود در چارچوب جمهوری اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی انتخاب شده و برای ما محترم خواهد بود.

آیت الله کعبی: مشارکت گسترده مردم درانتخابات سرمایه اجتماعی نظام را بالا می برد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس انداختن رای در صندوق سیار ۱۷۴ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: آنچه که شایسته توجه در این انتخابات است ۲ راهبرد پایه‌ای است، راهبرد اول مشارکت بالا و راهبرد دوم انتخاب اصلح است.

آیت الله عباس کعبی افزود: راهبرد مشارکت بالای مردم دارای منطقی است مبتنی بر مردم سالاری اسلامی، مردم سالاری اسلامی یعنی حکمرانی مردمی و حکمرانی مردمی هم یعنی تضمین تحقق اسلامیت نظام.

وی گفت: اولویت مشارکت بالا و گزینش نامزد مورد پسند مردم، از این جهت قابل توجه است که سرمایه اجتماعی نظام را بالا می‌برد و ضدانقلاب و معاندین را به انفعال می‌کشاند و دچار تناقض می‌کند.

وی همچنین گفت: در چهلمین روز عروج شهدای پرواز اردیبهشت بویژه آیت الله رئیسی ،امروز انتخاب نهمین رئیس‌جمهور  ملت ایران برگزار می‌شود و روز  مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ثبت می‌گردد به گونه‌ای که آینده انقلاب اسلامی را می‌تواند تضمین کند.

فرآیند اخذ رای از رای دهندگان انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایرنا،به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری کلیه افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد؛ یعنی متولدین روز ۸ تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات مذکور شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha