امام جمعه شاهرود: حضور مردم در انتخابات برای دشمنان معنادار است 

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: میزهای جاسوسی دشمنان اروپایی و آمریکایی به حضور مردم ایران در راهپیمایی‌ها و انتخابات حساس هستند و حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود افزود: هر فردی که ایران، اسلام، انقلاب، ارزش‌ها، وحدت، رفع و دفع توطئه‌های دشمنان را می‌خواهد باید در انتخابات شرکت کند.

وی حضور گسترده مردم در انتخابات را مایه اقتدار و عزت ملت همیشه در صحنه و بزرگ ایران اسلامی خواند و ابراز کرد: هر نگرش، سلیقه، گرایش و حتی گلایه‌مندی افراد باید اصل حضور در انتخابات را مغتنم بشمارد.

امام جمعه شاهرود: حضور مردم در صحنه انتخابات برای دشمنان معنادار است 

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه انتخاب فرد اصلح همگام با رهبری مدنظر باشد، ابراز کرد: انتخابات امروز ریاست جمهوری بار دیگر عزت، اقتدار وحدت و انسجام ملی را به رخ جهانیان خواهد کشید.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه رییس جمهور منتخب باید ادامه دهنده راه شهدای خدمت و رییس جمهور شهید باشد، افزود: دولت سیزدهم توقع مردم و تراز خدمت را افزایش داده است.

حجت‌الاسلام امینی ادامه داد: منتخب مردم باید همانند شهید آیت‌الله رئیسی با نگاه به توان داخلی، ظرفیت و استعداد جوانان برومند توسعه و پیشرفت را به جای منتظر ماندن به نگاه، قهر و لبخند دشمنان خارجی جایگزین کند.

وی با یادآوری سفر شهید آیت‌الله رییسی و اعضای کابینه دولت سیزدهم به استان سمنان و مصوبه‌های ارزشمند این سفر برای شاهرود گفت: تامین آب پایدار یکی از مهمترین ارمغان‌های این سفر است که مسوولان استان و رییس جمهور آینده نیز باید در اجرای آن مصمم باشند.

خطیب جمعه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن ۲۵ ذی‌الحجه روز خانواده و ازدواج آسان اشاره و اظهار کرد: تشکیل خانواده و ازدواج آسان برای رسیدن به آرامش، امنیت عاطفی و اخلاقی مورد تاکید اسلام است.

حجت الاسلام امینی از خانواده‌ها، حاکمیت، جامعه و جوانان خواست مقدمه‌های ازدواج آسان و سالم را بیش از پیش فراهم کنند.

امام جمعه شاهرود با اشاره به روز تکریم بازنشستگان گفت: تجربه پیشکسوتان بازنشسته از هزاران ساعت کلاس درس تئوری ارزشمندتر است و باید از این اندوخته‌های دانش به بهترین نحوه بهره‌مند شد.

وی با یادآوری جنایت آمریکا در ۱۲ تیر ۱۳۶۷ با هدف قراردادن هواپیمای مسافربری و قتل و عام زن و بچه بی‌گناه افزود: نامگذاری هفته افشای جنایات حقوق بشر آمریکایی فرصتی برای نمایان کردن فریب‌های شعارگونه حقوق بشر در دنیا است.

حجت الاسلام امینی ادامه داد: حامیان دروغین حقوق بشر و جنایت‌کاران جنگی که به کودکان و زنان در غزه، فلسطین و هر کجای جهان بی‌رحمانه حمله می‌کنند مورد عقوبت و تنبیه قرار می‌گیرند.

خطیب جمعه شاهرود به تابستان و گرمای پیش رو اشاره و اضافه کرد: شهروندان باید در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه آب و برق صرفه‌جویی کنند تا مراکز تولیدی و صنعتی نیز از این نعمت اللهی بهره برده و از تعطیلی آنها جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

طبق گزارش‌ها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

همچنین ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی از سمنان می‌توانند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند که از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha