مردم اخذ رای را به ساعات پایانی شب موکول نکنند

بیرجند - ایرنا - رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: تمامی شعب اخذ رای استان از ساعت هشت صبح امروز شروع به کار کردند و مردم مراجعه به شعب را به ساعات پایانی شب موکول نکنند.

به گزارش ایرنا سید محمدرضا طالبی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: از همان ساعات اولیه صبح، تشکیل صف‌ در شعبه‌های اخذ رای استان را شاهدیم که نشان دهنده اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب است.

وی تاکید کرد: مردم برای رای دادن حتما کارت ملی یا شناسنامه دارای کد ملی را به همراه داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه شناسنامه‌های جلد قرمز فاقد کد ملی است، این افراد باید کارت ملی خود را به همراه داشته باشند.

وی افزود: اگر مردم برای کد ملی مشکل دارند، ادارات ثبت احوال فعال هستند و می‌توانند کد ملی خود را اخذ کنند.

طالبی گفت: چناچه مردم تخلفاتی مشاهده کردند، می‌توانند آن را همراه با مستندات به فرمانداری یا سامانه مردم ناظر ارائه و ثبت کنند.

وی با بیان اینکه ۷۷۲ شعبه اخذ رای در استان پیش‌ بینی شده است گفت: از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار است همچنین ۳۵۲ شهری و ۴۲۰ شعبه هم روستایی است.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی تصریح کرد: به اندازه کافی شعبه اخذ رای در محلات مستقر کردیم تا مردم در صف‌های طولانی اذیت نشوند.

وی افزود: افراد با شرایط خاص می‌توانند با شماره‌های ۳۲۲۱۴۰۰۱ و ۳۲۲۱۴۰۰۲ تماس بگیرند تا صندوق رای به محل سکونت شان ارسال شود.

طالبی گفت: مردم باید در تعرفه‌های انتخاباتی فقط نام یکی از نامزدها را بنویسند در غیر این صورت جزو تعرفه‌های باطله تلقی می‌شود همچنین برای تعرفه‌ها، ثبت کل اطلاعات نامزد شامل کد، اسم و فامیل بهتر است.

وی ادامه داد: چنانچه مردم تخلف انتخاباتی مشاهده کردند می‌توانند تخلف مورد نظر را به همراه مستندات لازم به فرمانداری گزارش کنند همچنین تخلفات انتخاباتی را در سامانه مردم ناظر ثبت کنند تا در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، انتخابات زودهنگام بود و ما زمان محدودی داشتیم اما طی این ۴۰ روز، تمامی امکانات و ملزومات و برنامه ریزی‌ها در استان‌ها صورت گرفته و امروز شاهد برگزاری روند اخذ رای مردم در شعب هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ خللی در روند اخذ رای وجود ندارد و مردم می‌توانند به راحتی رای خود را به صندوق‌ها بیندازند اضافه کرد: همه مقدمات رای گیری فراهم شده و ما نمی‌خواهیم مردم به زحمت بیفتند.

طالبی گفت: امروز کسانی می‌توانند رای دهند که سن آنان ۱۸ سال تمام است و متولد هشتم تیر سال ۱۳۸۵ به قبل باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha