توضیحات کاردار سفارت درباره روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در دوبلین

لندن – ایرنا– کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در ایرلند اعلام کرد که روند رای‌گیری چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری در محل سفارت کشورمان از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

کاظم شریف کاظمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان داشت که به محض آغاز رای‌گیری شماری از ایرانیان در محل سفارت حاضر شده و رای خود را به صندوق ریختند. وی عنوان کرد که هموطنان مقیم ایرلند می‌توانند با در دست داشتن یکی از سه مدرک شناسنامه، کارت ملی و یا گذرنامه معتبر در انتخابات شرکت کنند.

کاردار سفارت با بیان اینکه الزامی به درج مهر انتخابات در مدارک هویتی وجود ندارد افزود: این امر بنابر صلاحدید هموطنان قابل انجام است.

وی با بیان اینکه امکان تمدید ساعت رای‌گیری در صورت نیاز وجود دارد افزود که اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق پایگاه اینترنتی و کانال تلگرامی سفارت صورت خواهد گرفت. سفارت نیز برای پاسخ به سووالات هموطنان در این زمینه آمادگی دارد.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، امروز (جمعه) به طور همزمان در سراسر ایران و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدرضا قالیباف، به عنوان چهار رقیب حضور دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha