رای اولی های قزوینی و چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

قزوین - ایرنا - حضور رای اولی های قزوینی که با نخستین تجربه سیاسی آنها، یعنی شرکت در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری همراه شده سهیم شدن آنان را در سرنوشت آینده کشور چشمگیر کرده، به ویژه آنکه ثبت و ضبط اولین مهر حاضر شدن در یک مشارکت اجتماعی و سیاسی لذت آن را نیز دوچندان کرده باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مشارکت سیاسی در اصل به معنای شرکت در امور عمومی همراه با احساس مسوولیت مشترک است یا به تعبیری دیگر، مشارکت سیاسی "تعهدی فعالانه، آزادانه و مسوولانه" است که به عنوان یکی از سازوکارهای اعمال قدرت از درون جامعه برمی خیزد و هدف آن تحت تاثیر قرار دادن قدرت، تصمیم ها و سیاستگذاری های عمومی مانند انتخاب رهبران سیاسی و یا اعمال نظارت بر آنها و به طورکلی هر آنچه به سرنوشت مشترک جمعی ارتباط دارد، است.

در این میان، پدیده انتخابات به عنوان یکی از مهمترین روش های گزینش سیاسی و نماد مهم مشارکت سیاسی محسوب می شود و نشان دهنده اراده ملی یک ملت و عزم جدی آنان در قوام بخشیدم به نظام مدنی خود است تا جایی که عزت و غرور یک ملت (اعم از پیر و جوان) در آن تجلی و هویت می‌یابد.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی امروز /جمعه/ هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر میهن اسلامی ما برگزار می‌شود که حضور بخش مهم، اساسی و آینده ساز انتخابات کشور، یعنی رای اولی‌ها در آن برای آینده کشور و نیز نظام مقدس اسلامی از جایگاه و منزلت خاصی برخوردار بوده، هست و خواهد بود.

در همین خصوص خبرنگار ایرنا در شعب اخذ رای به سراغ چند تن از رای اولی های قزوین رفته تا دیدگاه آنان را نسبت به انتخابات و احساس دادن رای در این برهه از تاریخ کشور جویا شود.

خوشحالم که به بلوغ سیاسی رسیده ام

پریسا کشاورز، جوان ۱۹ ساله ای است که برای نخستین مرتبه رای خود را در شعبه اخذ رای ولی عصر قزوین به صندوق می اندازد، وی از اولین احساس رای دهی خود به خبرنگار ایرنا می گوید: امروز احساس بسیار خوبی دارم چرا که به بلوغ سیاسی رسیده ام و می توانم من هم در سرنوشت کشور سهمی داشته باشم.

وی ادامه داد: اینکه می‌توانم با انتخاب فرد اصلح، نقش سیاسی خودم را به عنوان یک شهروند ایفا کنم و در مسایل مهم کشور شرکت داشته باشم بسیار برایم خوشایند است و به نظرم هر فردی که به شعور سیاسی می رسد باید به وظیفه خود در مشارکت سیاسی عمل کند.

کشاورز تاکید کرد:‌ از مردم فهیم و صبور کشورم به خصوص جوانان هم سن و سال خودم می خواهم در این انتخابات حضور به هم رسانند و با انتخاب شخص مورد تایید خودشان به دشمنان ایران بفهمانند که از مرد و زن، پیر و جوان پای کار هستیم و تا آخرین نفس برای آبادی میهن عزیزمان در میدان می مانیم.

ما جوانان آینده ایران را می سازیم

سمیرا محمدی، دیگر جوان رای اولی در حال خروج از یکی از شعب اخذ رای قزوین، لبخنی بر لب دارد و نشانه رضایت در چهره اش نمایان است، وی با تاکید بر اینکه رای دادن یک تکلیف سیاسی برای همه اقشار مختلف مردم است، به خبرنگار ایرنا گفت: امروز ما جوانان به میدان آمده ایم تا نشان دهیم که آینده کشور و انقلاب اسلامی به دستان ما رقم می خورد و همه ما وظیفه داریم ادامه دهنده راه شهدایی باشیم که برای ایجاد امنیت و آسایش امروزِ جامعه جان خود را فدا کرده اند.

وی ادامه داد: دشمنان ملت بزرگ ایران از هر روشی به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم هستند اما مردم فهیم ایران با حضور گسترده خود و با آگاهی تمام این توطئه‌ها را نقش بر آب می کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: ما رای‌ اولی‌ها شور و نشاط انتخاباتی را در جامعه ایجاد می کنیم و حضورمان در پای صندوق‌های نشان دهنده این است که کشور ایران را دوست داریم.

رای اولی های قزوینی و چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

رای اولی ها همیشه در صحنه حاضر هستند

مریم دادخواه، دانش آموز دوره دوم متوسطه نیز پس از انداختن رای خود به صندوق مسجد امام خمینی (ره) قزوین، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظار کرد: رای اولی بودن مزایای بسیاری دارد، از جمله اینکه رای دادن برای ما یک امر سیاسی بسیار جذاب محسوب می شود و همچنین با شناخت و آگاهی زیاد، نامزد مورد نظر خود را در انتخابات ریاست جمهوری انتخاب می کنیم.

وی ادامه داد: نه فقط من بلکه بسیاری از همکلاسی هایم برای این روز ذوق و شوق داشتیم تا با حضور خود در پای صندوق های رای نشان دهیم که برای این آب و خاک و سرنوشت کشور عزیزمان همیشه در صحنه حاضر هستیم کما اینکه رای اولی‌ها همیشه در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره پای کار بوده اند.

دادخواه، به لزوم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و یادآور شد: انتخاب فرد اصلح و مدیران شایسته نیاز امروز جامعه است چرا که با درک نیاز و خواسته اقشار مختلف، درصدد رفع مشکلات برمی آیند.

رای اولی بودن یک موقعیت ناب و لذت بخش است

محمد و مجید زارعی دو قلوی جوان ۱۸ ساله قزوینی هنگام انداختن رای خود در شعبه ۲۷۴ اخذ رای قزوین به ایرنا خاطرنشان کردند: امروز با کمک و همراهی و راهنمایی های معلمان و خانواده خود به پای صندوق های رای آمدیم تا شاهد شکوفایی و سربلندی هر چه بیشتر کشور ایران باشیم.

این ۲ برادر دوقلو معتقد بودند: زمانی که رییس جمهوری با شخصیت متعالی، علمی و با صاداقت روی کار باشد، می توان امیدوار بود که با تمام توان برای حل مشکلات کشور تلاش خواهد کرد و منفعت های بسیاری را برای میهن به وجود خواهد آورد.

محمد و مجید زارعی بیان کردند: امروز ما ۲ برادر دوشادوش یکدیگر اولین باری است که در سرنوشت خود، خانواده، دوستان و حتی مردم کشورمان سهیم هستیم و این موقعیت ناب و لذت بخش را هیچگاه از یاد نخواهیم برد.

رای اولی های قزوینی و چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری

رهاورد:

مشارکت در انتخابات و حماسه حضور برای فردی که تازه به بلوغ سیاسی رسیده بسیار مهم است چرا که جوانانی با افکار نو و تازه در جشن سیاسی انتخابات حاضر می‌شوند تا مهر حضور و توجه به ارکان کشور را برای نخستین مرتبه در زندگی خود تجربه کنند.

گفتنی است، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با رقابت چهار نامزد انتخاباتی جمعه /هشتم تیرماه/ سال ۱۴۰۳در حال برگزاری است، ۹۶۰ هزار واجد شرایط رای در استان قزوین وجود دارند که از این میان ۲۰ هزار نفر آنان به عنوان رای اولی محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha