۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85523097
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماسه‌سازی مردم دیار آفتاب در انتخابات

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۰
کد خبر: 85523097
حماسه‌سازی مردم دیار آفتاب در انتخابات

اراک - ایرنا - مردم دیار آفتاب و استان امامین انقلاب، امروز هشتم تیرماه آمدند تا با حضور پرشور خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر حماسه‌ای خلق کنند و اقتدار و عظمت ایران اسلامی را به منصه ظهور بگذارند.

به گزارش ایرنا، بار دیگر آزمون عمومی برای ملت ایران آغاز شد، آزمونی که هر برگ رای آن سرنوشت تک تک مردم را تعیین می‌کند بنابراین مردم استان مرکزی همراه با همه دوستداران ایران عزیز از ساعات اولیه در شعب اخذ رای حاضر شده‌اند تا بار دیگر وحدت و انسجام ملی را در قاب نگاه جهانیان به تصویر بکشند.

مسأله اول در انتخابات این است که همه در این آزمون عمومی شرکت کنند و نشان دهند که ملت ایران، پویا و زنده هستند و به سرنوشت کشورش علاقه دارد.

امروز هر برگه رایی که به صندوق‌ها انداخته می‌شود در حقیقت رأی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است و این رفراندم بزرگ برای هر ایرانی بسیار با ارزش و با اهمیت است زیرا با هر رای سرنوشتمان رقم زده می‌شود.

انتخابات یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی در هر جامعه‌ای است در این روز، مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای، سرنوشت ملتی را به طور کلی آینده همگان را رقم می‌زنند.

حماسه‌سازی مردم دیار آفتاب در انتخابات

شاید تصاویر گویای حماسه سازی مردم در انتخابات باشد اما شنیدن مکنونات قلبی رای دهندگان و سخن از حضور می‌تواند لایه دیگری از این حماسه را آشکار کند که در این مجال، خبرنگار ایرنا اراک به آن می‌پردازد.

برای تهیه گزارش راهی شعب اخذ رای شدم. از اداره که حرکت کردم به هر شعبه سری زدم دنبال سوژه‌ای خاص می‌گشتم تا اینکه چشم بازکردم و خودم را در مصلی بیت‌المقدس اراک دیدم از هر قشر و سنی در این شعبه حضور داشتند ابتدا دختران رای اولی نظرم را جلب کردند به سراغ یکی از آنها رفتم گویی که در انتظار فردی بود که با او صحبت کند وقتی فهمید خبرنگارم گل از گلش شکفت و شور و شعف خاصی جوابم را می‌داد غرور خاصی در صورتش نقش بسته بود به من می‌گفت به شوق رای دادن از خانه تا مصلی را دویده است.

برای اینکه ایران حرم بماند رای می‌دهم

مریم اسماعیل‌نژاد با در دست داشتن تصویری از حاج قاسم سلیمانی گفت: ایران حرم است برای اینکه این حرم بماند، امروز من به این حرم رای می‌دهم.

وی افزود: همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است.

این شهروند اراکی با بیان اینکه، راهکار عبور از بحران‌ها و مشکلات حضور در انتخابات است، ادامه داد: اگر کسی در انتخابات شرکت نکند حق ندارد بعدا از مشکلات سخنی بگوید زیرا سهمی در مشارکت انتخابات نداشته است.

حماسه‌سازی مردم دیار آفتاب در انتخابات

تاثیر رای ما بر سازندگی ایران اسلامی

ساناز احمدی، نوجوان رای اولی دیگری گفت: رای ما برای سازندگی ایران و سربلندی کشور و از همه مهمتر ایجاد فرصت‌های برابر برای بهره‌مندی جوانان از امکانات است.

وی افزود: فضای کشور را باید فضای علاقه‌مندی و شوق به این انتخابات کرد تا مردم بدانند می‌خواهند کار بزرگی انجام دهند.

احمدی با تاکید بر انتخاب آگاهانه تاکید کرد: باید تصمیم بگیریم انتخاب شایسته داشته باشیم زیرا سرنوشت چهار سال از عمرمان را به کسی می‌سپاریم تا برای لحظه به لحظه آن تصمیم‌سازی کند.

این نوجوان ادامه داد: باید مردی از جنس مردم را بر مسند ریاست جمهوری نشاند که آشنا به درد ملت باشد و با برنامه، راهکار جدی ترسیم نماید و با پرهیز از شعاردادن با اهتمام جدی برای رفع مشکلات شبانه روز در تلاش باشد.

حماسه‌سازی مردم دیار آفتاب در انتخابات

نگاه دوست و دشمن به صندوق‌های رای ما است

مرد سالخورده‌ای با در دست داشتن شناسنامه در شعبه مصلی بیت‌المقدس لنگان لنگان به سمت صندوق در حرکت است، به او نزدیک شدم و پرسیدم شما برای چه در انتخابات شرکت می‌کنید؟

با تندی جواب داد من هم مانند همه ایرانیان در سرنوشت کشورم سهیم هستم، اصلا هر ایرانی وظیفه دارد در انتخابات شرکت کند چرا که امروز نگاه دوست و دشمن به این صندوق‌های رای ما است اگر حضور ما کم رنگ باشد دشمنان خوشحال و دوستانمان افسوس می‌خورند.

او گفت: روز عید غدیر تمام فرمایشات رهبر معظم انقلاب را گوش کردم، ایشان فرمودند رای دادن، وظیفه اجتماعی و شرعی ما است و من امروز آمده‌ام تا وظیفه خودم را انجام دهم.

وی با اشاره به کسانی که برای رای دادن، تردید دارند، می‌گفت: اکنون وقت تردید نیست و زمان آمدن پای صندوق است.

این شهروند اراکی بیان کرد: باید همه به پای صندوق رای بیاییم و مشت محکمی بر دهان بدخواهان و دشمنان ایران اسلامی بزنیم.

حضور در انتخابات ادای تکلیف است

در گوشه‌ای از شبستان مصلی دیدم مادر جوانی که دست یک بچه را در دست و کودک دیگری را نیز در بغل دارد به سمت صندوق می‌آید، به او نزدیک شدم و دلیل حضورش را پرسیدم.

او گفت: شرکت در انتخابات تکلیف هر ایرانی است و من آمده‌ام تکلیفم را ادا کنم چون به انقلاب و رهبری اعتقاد دارم و خود را نسبت به آینده نظام مسئول می‌دانم.

این خانم اراکی اضافه کرد: هر چه صف‌های رای‌گیری شلوغ‌تر باشد دشمن از توطئه‌پراکنی به میهن اسلامی ما ناامیدتر می‌شود.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به دلیل شهادت رئیس‌جمهور در سانحه سقوط بالگرد یک سال زودتر از موعد مقرر برگزار می‌شود، پس از حدود یک ماه برنامه‌ریزی فشرده وزارت کشور و ستادهای انتخابات استان‌ها صبح امروز به مرحله پایانی یعنی رأی‌گیری رسید.

طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سوی وزارت کشور امروز (جمعه) چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح آغاز شد و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که مهلت ۱۰ ساعته تعیین شده برای حضور در شعب اخذ رای با نظر وزارت کشور قابل تمدید است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان مرکزی برای برگزاری انتخابات امروز یک هزار و ۶۸ شعبه ثابت و سیار تدارک دیده شده است که با فعالیت حدود ۱۷ هزار نفر عوامل اجرایی رأی‌های مردم استان را جمع‌آوری می‌کند.

ستاد انتخابات مرکزی واجدان شرایط رای دادن را یک میلیون و ۱۴۶ نفر عنوان کرده است که از این تعداد ۵۰ هزار نفر رای اولی هستند.

شرکت کنندگان در انتخابات باید از بین چهار نامزد حاضر در مرحله نهایی انتخابات یعنی مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف یک نفر را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha