۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85523198
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ننه گوهر ۹۹ ساله از شهر موشک‌ها رای داد

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۳۸
کد خبر: 85523198
ننه گوهر ۹۹ ساله از شهر موشک‌ها رای داد

دزفول - ایرنا - دزفول یا بلدالصواریخ(شهر موشک‌ها) دوران دفاع مقدس روزگاری زیر بارش هزاران موشک و گلوله توپ بود ولی استوار ماند؛ اکنون نیز ننه گوهرها و رای اولی‌های این شهر مقاوم یکی پس از دیگری رای خود را به صندوق می‌اندازند.

امروز هشتم تیرماه هم دمای دزفول نزدیک ۵۰ درجه و هم تنور انتخاباتش گرم است ولی مردم آمده‌اند از کهنسال تا رای اولی‌ و عروس و دامادهایی که امروز را روز وصل خود قرار دادند.

این دزفول است؛ شهری که در مقاومت شهره آفاق شد و امروز تیغ گرما و هجمه‌های رسانه‌ای معاندان مانعی برای حضورشان پای صندوق‌های اخذ رای نشد.

قرار است نهمین رییس جمهوری اسلامی ایران را دوشادوش ملت بزرگ ایران انتخاب کنند؛ رییس جمهوری که شهادت آیت الله رییسی مسوولیتش را برای خدمت به مردم در این جایگاه مهم سنگین تر کرده است.

ننه گوهر ۹۹ ساله از شهر موشک‌ها رای داد

در آستان متبرک سبزقبا مستقر شدم و نخستین سوژه‌ گزارش وارد شد؛ با قامتی خمیده، دست در دست نوه پسری که مردی حدود ۴۰ ساله بود، آرام آرام آمد و خود را به داخل صحن بارگاه برادر امام رضا(ع) رساند.

پیرزن خود را با کمک یکی از کارکنان شعبه اخذ رای به مسوول بررسی مدارک رساند و شناسنامه‌اش را از درون پلاستیک در آورد و در صف قرار داد؛ از او پرسیدم مادر نامت چیست که گوشش سنگین بود، بلندتر گفتم که گفت گوهرم متولد ۱۳۰۴ یعنی ۹۹ سال سن داشت.

ننه گوهر ۹۹ ساله از شهر موشک‌ها رای داد

گوهر بابانژاد حضور در انتخابات را وظیفه خود می‌دانست و می‌گفت: "مادر، بدنم ضعیف است دیگر نایی ندارم ولی با این وضعیت جسمی آمده‌ام تا دشمن شاد نشویم."
رای خود را با کمک یک بانوی دیگر به صندوق انداخت و برای سلامتی کارکنان شعبه دعا کرد و رفت.

زنی دیگر با قاب عکسی از فرزند شهیدش وارد شد؛ خود را به حرم حضرت سبزقبا(ع) رساند و ابتدا زیارت کرد و اصرار داشت جزو اولین کسانی باشد که رای خود را به صندوق می‌اندازد.

وقتی انگیزه‌اش را پرسیدم به تصویر در دستش نگاهی انداخت و گفت: "آمده‌ام تا راه فرزند شهیدم را ادامه دهم؛ ما همه سرباز آقای خامنه‌ای هستیم".

ننه گوهر ۹۹ ساله از شهر موشک‌ها رای داد

آن سوی پرده شعبه ۱۹(برادران) است؛ آرمین، هنوز قد و قواره‌اش به ارتفاع صندوق رای نمی‌رسد ولی اصرار دارد که رای پدر را به صندوق بیاندازد؛ صندوقی که روی میزی در وسط شبستان حضرت سبزقبا(ع) قرار گرفته است.

با همان لحن کودکانه در پاسخ به این سوال که به چه کسی رای دادی گفت: به "آقای رییسی".

حاشیه‌ها دست کمی از متن ندارند؛ از حضور دسته جمعی خانواده‌ها تا جوانی با تصویر شهید آیت الله رییسی، از نوجوانی با سربند منقش به پرچم مقدس جمهوری اسلامی تا پیرمردی با لباس‌های زیبای بختیاری، از حضور جانبازان قطع عضو تا دخترانی که در عرف به آنها شل حجاب می‌گویند؛ همه آمدند به عشق ایران و به عشق نظام مقدس اسلامی.

شگفتانه‌های انتخاباتی دزفول با ورود تازه عروس و داماد در شعبه اخذ رای تکمیل شد؛ آقا داماد کارهای اولیه را انجام داد و ۲ تعرفه رای برای خود و عروس خانم از مسوولان دریافت کرد.

پس از انداختن رای داخل صندوق، داماد همزمانی عروسی و زندگی مشترک با انتخابات را به فال نیک گرفت و گفت: برای حضور در انتخابات دغدغه داشتیم و خود را مقید می‌دانستیم که شرکت کنیم و همزمانی عروسی، این انتخابات را برای ما شیرین و خاطره انگیز کرد.

حرم سبزقبا(ع) محل استقرار شعبه ۱۹ (برادران) و ۲۰ (خواهران) است و علاوه بر قشرهای مختلف مردم، محلی برای حضور مسوولان است؛ سمت برادران فرماندار دزفول نخستین مسوولی بود که در شعبه اخذ رای حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت.

ننه گوهر ۹۹ ساله از شهر موشک‌ها رای داد

طبق گفته علیرضا خردمند، تدابیر لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه و سالم در دزفول اندیشیده شده و رای گیری در ۳۴۴ به طور مطلوب و در امنیت کامل در حال برگزاری است.

امام جمعه دزفول نیز شناسنامه به دست پس از زیارت مضجع محمد بن موسی الکاظم(ع) در صف رای دهندگان قرار گرفت و پس از انداختن رای خود به خبرنگار ایرنا گفت: همه قشرهای جامعه باید با حضور گسترده و آگاهانه در انتخابات، به فرد اصلح رای دهند.

حجت الاسلام مسعود بهرامپور انتخابات را رقم زننده سرنوشت کشور دانست و افزود: حضور آگاهانه، هوشمندانه، با تدبیر و حماسه آفرین در انتخابات مسوولیتی همگانی است.

به گزارش ایرنا، ۳۵۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در شهرستان دزفول وجود دارد که از این تعداد پنج هزار نفر رای اولی هستند.

اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

۶ نامزد در این دوره از انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

براساس قانون، انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رییسی و همراهانشان و بر۱اساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha