حمله هوایی آمریکا و انگلیس به فرودگاه بین المللی حدیده در غرب یمن

تهران – ایرنا – جنگنده های ائتلاف آمریکا و انگلیس، امروز جمعه فرودگاه بین المللی حدیده در غرب یمن را چهار بار بمباران کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های یمنی، این حمله در چارچوب تجاوز مستمر این ائتلاف به خاک یمن در واکنش به دفاع این کشور از مقاومت فلسطین و ممانعت از عبور و مرور کشتی های رژیم صهیونیستی یا با مقصد سرزمین های اشغالی در دریای سرخ صورت می گیرد.

ائتلاف متجاوز بامداد امروز نیز استان تعز یمن را چندین بار مورد حمله هوایی قرار دادند.

یک منبع نظامی یمنی در این باره اعلام کرد ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس، منطقه الظهره از توابع شهر ماویه در استان تعز را چهار بار مورد حمله هوایی قرار داد.

به گفته این منبع یمنی، حمله مذکور خسارت جانی به بار نیاورده است.

نیروهای مسلح یمن بارها اعلام کرده اند تجاوز آمریکا و انگلیس به این کشور، بدون پاسخ باقی نخواهد ماند و این کشور، در واکنش به حملات مذکور، کشتی های دو کشور متجاوز مذکور در دریای سرخ، باب المندب و دریای عرب را هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد. نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل، حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد. به دنبال حملات مذکور، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha