شکوه غیرت مادر مازندرانی برای شرکت در انتخابات

ساری - ایرنا - مرضیه اکبری مادر مازندرانی که به خاطر کهولت سن و بیماری توانی برای نشستن نداشت به حالت دراز کشیده در پشت خودرو خود را به صندوق اخذ رای رساند تا بار دیگر شکوه غیرت مادران مازندرانی را به رخ جهانیان بکشاند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرضیه اکبری از روستای عزت‌الدین شهرستان میاندورود مازندران که با وجود کهولت سن و بیماری، برای مشارکت در سرنوشت کشور و شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شکلی عجیب خود را به مسجد روستا رسانده و رای خود را به صندوق انداخت.

این مادر مازندرانی که توانی برای راه رفتن نداشت در پشت خودرو دراز کشیده خود را به صندوق اخذ رای مسجد روستای عزت الدین میاندرود رساند.

در این پیوند فرماندار میاندورود گفت: ۷۱ شعبه اخذ رای در این شهرستان برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش بینی شده است.

علی طالبی اظهار کرد: از مجموع شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان ۴۵ شعبه در بخش مرکزی و ۲۶ شعبه در بخش گهرباران فعال شد.

فرماندار میاندورود بیان کرد: این شهرستان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ مشارکت ۶۴ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد و مردم آماده خلق حماسه دیگر هستند.

طالبی با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات اولویت اول است، تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بر مشارکت مردم در پای صندوق های رای است.

وی اظهار کرد: خواسته ما از همه مردم و گروه های اثرگذار و حلقه های میانی این است که حضور گسترده در پای صندوق های رای داشته باشند.

شهرستان میاندورود به مرکزیت شهر سورک حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

شکوه غیرت مادر مازندرانی برای شرکت در انتخابات

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha