حماسه‌آفرینی دانشجویان ارومیه‌ای با حضور حداکثری در شعبات اخذ رای

ارومیه- ایرنا- دانشجویان ارومیه‌ای با حضور در پای صندوق‌های رای و انداختن رای خود، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری جوانان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری حماسه کم نظیری خلق کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دانشجویان با وجود دوره امتحانات خود، به پای صندوق های رای رفته و نام کاندیدایی که دوست داشتند را به صندوق رای انداختند تا نقش سیاسی خودشان را در جامعه ثبت کنند.

شعب دانشگاه ارومیه امروز برای ثبت رای دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه ارومیه فعال بوده و از همین رو دانشجویان به صف ایستادند تا در هشتم تیرماه ۱۴۰۳ نقش خودشان را در انتخاب چهاردهمین رییس جمهور به رخ بکشند.

انتخاب هر فرد نشان می‌دهد که آینده سیاسی کشور دست چه کسانی باشد به طوری که روند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حتی ورزش کشور را به گونه ای پیش ببرند که متناسب با خواست مردم است.

دانشجویان نیز با تاکید بر حضور پرشور در این انتخابات، گزینشی آگاهانه را امری ضروری عنوان کردند و بر حضور همگانی و با آگاهی در این عرصه مهم تاکید داشتند.

حماسه‌آفرینی دانشجویان ارومیه‌ای با حضور حداکثری در شعبات اخذ رای

دانشجویان دعوت کننده جامعه به انتخابات باشند

مهین مظفری دانشجوی کارشناسی ادبیات است که به ایرنا می‌گوید: نقش ما دانشجوها در همه لحظات جامعه ثبت شده است بنابراین حضورمان به عنوان رای دهنده در این انتخابات یکی از کارهای ساده است و با توجه به اینکه دانشجو به اجتماع خود آگاه است، باید دیگر افراد جامعه را برای مشارکت سیاسی دعوت کند.

او ادامه داد: انتخابات برای همه ملت ایران است بنابراین هر فردی با هر رای خود تاثیر بسزایی در انتخاب فرد اصلح دارد.

حماسه‌آفرینی دانشجویان ارومیه‌ای با حضور حداکثری در شعبات اخذ رای

دومین حضورم در انتخابات ریاست جمهوری است

شیوا نمازی دانشجوی کارشناسی ارشد زبان انگلیسی است که به ایرنا می‌گوید: در دوره قبلی اولین بارم بود که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کردم اما امسال با تجربه‌‍تر شدم و برای دومین بار است که نامم در لیست مشارکت کننده های انتخابات ریاست جمهوری ثبت می‌شود پس با تمام توان برای فردی که نامش را نوشتم، آرزوی موفیقت دارم.

او اضافه کرد: شاید یک رای من تاثیر زیادی در انتخاب شدن فرد مورد نظرم نداشته باشد ولی همین یک رای ها است که میزان میلیونی رای را ثبت می‌کند و از این رو از همه دانشجویان میخواهم که در انتخابات بی توجه نباشند.

حماسه‌آفرینی دانشجویان ارومیه‌ای با حضور حداکثری در شعبات اخذ رای

تصمیمی برای شرکت در انتخابات نداشتم!

نیما اسماعیل پور دانشجوی کارشناسی عمران به ایرنا می‌گوید: تصمیمی برای حضور در این انتخابات نداشتم اما وقتی تحلیل های دوستان و دانشجویان دیگر را شنیدم، تصمیمم بر این شد که حتما باید رای بدهم در غیر اینصورت علاقه ای برای حضور در این صف ها نداشتم.

او افزود: اگر من برای آینده کشورم در صف انتخابات نباشم پس نمیتوانم بعدها ادعایی در خصوص آینده کشورم داشته باشم.

برایم مهم است چه کسی رییس جمهور می‌شود

ثمین علیزاده دانشجوی کارشناسی تربیت بدنی است؛ او نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ‌اتفاقا برای من مهم است چه کسی رییس جمهور شود. مگر قرار نیست در جامعه دموکراتیک، مردم مدیران خودشان را انتخاب کنند پس امروز همان روز است و من هم به فردی رای می‌دهم که دلم می‌خواهد و به خاطر این انتخابم با دوستانم کلی بحث کرده‌ام.

او اضافه کرد: اگر از انتخابم مطمئن نبودم، شاید در این صف ها نبودم بنابراین با شناخت کامل برای انتخاب چهاردهم آمده‌ام و فردا نه تنها جشن انتخاب خواهیم گرفت بلکه حضور حماسی را به رخ جهانیان خواهیم کشاند.

حماسه‌آفرینی دانشجویان ارومیه‌ای با حضور حداکثری در شعبات اخذ رای

به گزارش ایرنا، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح امروز، جمعه همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای در سراسر آذربایجان غربی برای دریافت آرای مردم مستقر شده اند.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شمار می روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha