جلوه زیبای مشارکت از حضور مادر شهید ۱۰۳ ساله تا عروس و داماد رزنی

همدان-ایرنا- مردم نقاط مختلف استان همدان همزمان با سراسر کشور در روز انتخابات ریاست جمهوری جلوه های زیبایی از مشارکت حداکثری خلق کردند، حضور زنان و مردان سالمند، خانواده های شهدا و عروس و داماد ها در پای صندوق های رای تنها نمونه ای کوچک از هزاران صحنه زیبا در این روز بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یک مادر شهید ۱۰۳ ساله رزنی امروز جمعه هشتم تیرماه با حضور مسئولانه و هوشمندانه در انتخابات ریاست جمهوری، برای ضمانت اقتدار، پیشرفت و تعالی ایران اسلامی در پای صندوق های رای حاضر شد.

این مادر شهید اهل روستای نوار از توابع شهرستان رزن استان همدان است و حضور در انتخابات را وظیفه خود می‌داند و می گوید: آمده‌ام تا راه فرزند شهیدم را ادامه دهم، ما همه سرباز آقای خامنه‌ای هستیم.

عروس و داماد رزنی در پای صندوق رای

همچنین عروس و داماد رزنی از روستای سورتجین شهرستان رزن اولین روز زندگی مشترک خود را با حضور در شعبه اخذ رای و انداختن آرای خود در صندوق انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری آغاز کردند.

جلوه زیبایی از مشارکت در رزن از حضور مادر شهید ۱۰۳ ساله تا عروس و داماد

این زوج با رفتن به پای صندوق رای، جلوه زیبایی از مشارکت در انتخابات خلق کرده و حاضران را به شوق آوردند.

این زوج شرکت در انتخابات را وظیفه ملی و دینی خود دانستند و بیان کردند: در روز سرنوشت ساز زندگی مشترکمان برای تعیین سرنوشت سیاسی کشور پا به عرصه گذاشتیم و در انتخابات شرکت کردیم.

هزار و ۶۰۰ نفر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در رزن بر عهده دارند

فرماندار رزن گفت: هزار و ۶۰۰ نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تامین امنیت چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را در این شهرستان بر عهده خواهند داشت.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: این عوامل و نیروها در بخش‌های مختلف چون اجرایی، نظارت، بازرسان، انتظامی و خدمات و اعضای ستاد انتخابات و اعضای صندوق امروز هشتم تیرماه در برگزاری انتخاباتی پرشور و حماسی برای انتخاب رییس جمهوری اسلامی ایران در سطح شهرستان فعال هستند.

۸۲ شعبه اخذ رای در شهرستان رزن

وی با اشاره به حضور پرشور مردم این شهرستان در پای صندوق های رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه شهرستان رزن ۸۲ شعبه اخذ رای شامل ۱۴ شعبه شهری و ۶۸ شعبه روستایی به تفکیک بخش مرکزی ۳۹ شعبه که ۱۱ شعبه شهری و ۲۸ شعبه روستایی را شامل می شود.

فرماندار رزن گفت: همچنین در بخش سردرود ۳۲ شعبه شامل سه شعبه شهری و ۲۹ شعبه روستایی و در بخش بقراطی نیز ۱۱ شعبه تعیین شده که از این تعداد ۵۹ شعبه ثابت و ۲۳ شعبه سیار است.

غفاری‌آثار اظهار کرد: مردم با حضور در انتخابات هشتم تیرماه، بلوغ سیاسی و مسئولیت‌پذیری و حماسه حضور موثر و بانشاط را به نمایش گذاشتند.

وی تصریح کرد: مردم نجیب و فرهیخته شهرستان رزن در شکل‌گیری و تداوم انقلاب و نیز در جنگ تحمیلی و در دوران سازندگی و نیز در تمام صحنه‌های انقلاب در طول ۴۵ سال گذشته نقش به سزایی داشته‌اند.

غفاری‌آثار تصریح کرد: چهار مولفه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت سرلوحه تمامی ناظران و مجریان برگزاری انتخابات در این شهرستان است و ما نیز تمام توان خود را با رعایت اصل بی طرفی برای صیانت از آرای مردم به کار گرفته شده است.

شهرستان رزن در ۷۰ کیلومتری شمال استان همدان واقع شده است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد که از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha