هراس از عواقب نبرد احتمالی با لبنان؛ گالانت: درصدد جنگ با حزب الله نیستیم

تهران- ایرنا- یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با بیان اینکه ما درصدد جنگ با حزب الله نیستیم، گفت که همزمان ما اقدامات دیپلماتیک را بهترین گزینه در این باره می‌دانیم.

به گزارش جمعه شب ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو، گالانت با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان، افزود: ما طرح‌های جایگزینی را برای تعامل با جبهه شمالی تهیه می‌کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه ما درصدد جنگ با حزب الله نیستیم، گفت: اما همزمان خودمان را برای این جنگ احتمالی آماده می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، شاک فریلیش معاون سابق مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیش تر در اظهاراتی به مقامات این رژیم درباره حمله به لبنان هشدار داد و گفت: در پی این حمله احتمالی، جبهه داخلی (رژیم) اسرائیل و توانایی‌های نظامی حیاتی آن به شدت ضربه خواهد خورد.

فریلیش هشدار داد که تمامی عملیات‌های رژیم صهیونیستی از دهه ۱۹۹۰ علیه حزب‌الله پایانی یأس‌آور برای این رژیم داشته است.

این مقام سابق اسرائیلی همچنین هشدار داد که انجام عملیات گسترده در لبنان بسیار خطرناک است و می‌تواند به یک جنگ چند جبهه‌ای منجر شود.

وی گفت: در پی این حمله احتمالی، جبهه داخلی (رژیم) اسرائیل، اقتصاد و توانایی‌های نظامی حیاتی آن به شدت ضربه خواهد خورد.

فریلیش افزود: ایستادگی حماس در مقابل حمله گسترده (رژیم) اسرائیل در کنار وخامت اوضاع راهبردی کنونی اسرائیل، باعث تقویت اعتماد به نفس محور مقاومت شده است.

این مقام سابق اسرائیلی، اضافه کرد: محور مقاومت معتقد است که می‌تواند در برابر برتری سنتی (رژیم) اسرائیل ایستادگی و حتی بر آن غلبه کند.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی»، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین به هزینه سنگین جنگ برای این رژیم در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی و به ویژه بخش کشاورزی اذعان کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha