روزی به نام مردم و مشارکتی به وسعت یک ملت

تهران بزرگ - ایرنا - روز جمعه هشتم تیر ماه بار دیگر روزی به نام مردم ایران ثبت شد، روزی که ایرانیان با حضور آگاهانه در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صحنه‌هایی زیبا از حضور آفریدند و بر پشتیبانی از نظام و انقلاب اسلامی مهر تاکید زدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نام ایران و ایرانی این بار هم سربلند و سرافراز شد، روزی که مردم ایران از صبح زود با حضور در پای صندوق‌های اخذ رای نامی ماندگار در تاریخ این مرز و بوم ثبت کردند. مشارکتی که همه را خیره کرد. این حضور مردم در ساعات پایانی انتخابات چهاردهم هم تماشایی است.

با توجه به اینکه مردم ایران اسلامی صبح را با مشارکت جدی خود آغاز کردند، اکنون نیز که چهاردهمین دوره انتخابات تا ساعت ۲۲ تمدید شده و امکان تمدید آن تا ساعت‌های دیگر هم وجود دارد برخی شعب اخذ رای در شهرهای مختلف مملو از مشتاقان حضور در این عرصه سیاسی و اجتماعی است.

مردم تهران هم که همیشه نقش تاثیرگذاری در همه صحنه‌های سیاسی و اجتماعی داشته و دارند، این روز هم حماسه‌آفرینی کردند و اکنون در حسینیه ارشاد، مسجدالنبی(ص)، مسجد الرسول(ص) شهرک غرب و مسجد لرزاده بسیاری از رای‌دهندگان با حضور سبزشان، رنگ دیگری به این عرصه از انتخابات بخشیده‌اند.

روزی به نام مردم و مشارکتی به وسعت یک ملت

به واسطه حضور چشمگیر مردم در برخی شعب اخذ رای در پایتخت و دیگر شهرها، اکنون ستاد انتخابات کشور زمان برگزاری انتخابات را تمدید کرده تا صحنه‌های دیگری از این مشارکت سیاسی مردم برای انتخاب نهمین رئیس جمهور کشور به ثبت برسد. این روز با حضور آگاهانه و پر شور مردم روزی تاریخی خواهد شد.

اکنون در برخی شعب اخذ رای در تهران صفوف طولانی از مردم مشاهده می‌شود صفوفی که زن و مردم، پیر و جوان، کودک و نوجوان نمی‌شناسد.

کودکان و خردسالان نیز که در آغوش پدر یا مادر این روز را تجربه می‌کنند، زمان بزرگ شدن می‌توانند تجربه رای دادن را همانند رای اولی‌ها داشته باشند. امروز به نام همه ملت ایران به عنوان یک روز تاریخ‌ساز به ثبت رسید پس همه آمدند تا عشق به ایران و انقلاب را به همگان نشان دهند.

روزی به نام مردم و مشارکتی به وسعت یک ملت

این روز سرنوشت‌ساز برای همه کسانی بود که در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کردند، آمدند پای صندوق‌های رای تا اصلح را انتخاب کنند و نهمین رئیس جمهور را راهی قوه مجریه کنند. امروز ما انتخاب کردیم و فردا زمان عمل کردن به وعده‌های داده شده به مردم است.

امروز مردم ایران به پای صندوق‌های اخذ رای آمدند تا نهمین رئیس جمهور را انتخاب کنند، این حضور آنان نشان داد که مردم در تعیین سرنوشت خود موثر هستند بنابراین با هر رای ما نقشی اثربخش را در این سرنوشت به نمایش خواهیم گذاشت. بیاییم که ایران سرافراز همانند دوره‌های گذشته انتخابات، پایدارتر و ماندگارتر بماند.

حضور و رای‌ ما روزهایی را به یادگار خواهد گذاشت که آیندگان که همانا کودکان و خردسالان این روزها هستند از آن درس خواهند گرفت.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی ساعت ۸ صبح روز جمعه هشتم تیر ماه آغاز شد که مردم همیشه سرافراز ایران می‌توانستند آرای خود را به ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای در سراسر ایران بریزند، آرایی که هر کدام یک رای سرنوشت‌ساز بود. امروز مردم ایران در ۳۴ هزار و ۵۲۲ شعبه شهری، ۲۴ هزار و ۱۱۸ شعبه روستایی، ۴۳ هزار و ۴۲۵ شعبه ثابت و ۱۵ هزار و ۲۱۵ شعبه سیار امکان حضور در پای صندوق‌های اخذ رای را داشتند تا این مشارکت حداکثری خود را نشان دهند. حضوری که چشم همه را خیره کند.

اگرچه این انتخابات با حضور باشکوه و پرشور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی به نمایش گذاشته شد اما آنان می‌توانستند آرای خود را برای تعیین نهمین رئیس جمهور کشورمان به صندوق‌های رای بریزند و این انتخاب با همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی امکانپذیر بود.

روزی به نام مردم و مشارکتی به وسعت یک ملت

مشارکت مردم سربلند ایران چنان در این دوره در ساعات پایانی به بهترین شیوه نمایان بود که چندین بار این عرصه سیاسی تمدید شد تا همه رای‌دهندگان بتواند انتخاب خود را در این روز سرنوشت‌ساز انجام دهند.

مردم پایتخت نیز در فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امکان ریختن آرای خود به حدود ۶ هزار و ۷۰۰ شعبه اخذ رای را داشتند زیرا براساس آمارهای موجود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ۱۰ میلیون و ۱۹۹ هزار و ۷۴۲ نفر در استان تهران واجد شرایط رای دادن هستند و امروز این عرصه را با حضورشان به ثبت رساندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha