۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۵۱
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85523489
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فرماندار: کمبود تعرفه در شعب اخذ رای شادگان وجود ندارد

آبادان - ایرنا - فرماندار شادگان گفت: تاکنون هیچگونه کمبود تعرفه در شعب اخذ رای شهرستان شادگان گزارش نشده است.

جمال صالح‌زاده جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مردم شادگان از ساعات اولیه اخذر رای در شعب حضور یافتند و رای خود را به صندوق‌ها انداختند.

وی افزود: حضور کم نظیر مردم شادگان در پای صندوق‌های رای باعث شده تا پیش‌بینی برای ارسال تعرفه اضافی به شعب صورت گیرد ولی تاکنون گزارشی در خصوص کمبود تعرفه در شعب ارائه نشده است.

فرماندار شادگان گفت: با توجه به گرمای بیش از حد هوا، پنج شعبه اخذ رای سیار در شهرستان شادگان رای ساکنان این شهرستان را اخذ کردند.

صالح‌زاده بیان کرد: رای گیری از تمام شهروندان حاضر در شعبه‌های انتخابی تا آخرین نفر انجام خواهد شد و در صورت نیاز به ارسال تعرفه به شعب در کمترین زمان ممکن این امر محقق خواهد شد.

وی افزود: تعرفه به اندازه کافی در شعب اخذ رای وجود دارد و اگر شعبه‌ای تعرفه‌های اخذ رای آن رو به اتمام باشد در سریعترین زمان ممکن با مجوز ستاد برگزاری انتخابات و هیات نظارت بر انتخابات از مخزن تعرفه‌ها برای آن شعبه تعرفه ارسال می‌شود.

صالح‌زاده گفت: در زمان حاضر اخذ رای با آرامش کامل در شعبه‌ها جریان دارد و هیچ مشکلی در این شهرستان وجود ندارد، اکنون تمام شعبه‌ها فعال است و دست اندرکاران انتخابات در قالب هیات اجرایی، نظارت و بازرسی برگزاری انتخابات را برعهده دارند و برای ادامه رای گیری هیچ مشکلی وجود ندارد.

فرماندار شادگان اظهار کرد: شرکت مردم در پای صندوق‌های رای در شعبه‌ها نشان از علاقه مندی آنان به ایران اسلامی است.

وی بیان کرد: ۹۶ شعبه اخذ رای در شادگان و بخش مرکزی، ۲۴ شعبه در بخش خنافره و ۱۶ شعبه در شهر دارخوین به صورت ثابت و سیار برای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این شهرستان تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

براساس قانون ،انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha