جنب و جوش اصفهانی‌ها در واپسین لحظات انتخابات ریاست جمهوری+فیلم

اصفهان - ایرنا - جنب و جوش زیادی بین شهروندان اصفهانی در واپسین لحظات انتخابات ریاست جمهوری در شامگاه جمعه به چشم می خورد، ترافیک خیابان ها سنگین است و هنوز مردم در صف ها حضور دارند تا رای خود را به صندوق بیندازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، با وجودیکه زمان اولیه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران تا ساعت ۱۸ امروز بود اما با توجه به استقبال مردم و همینطور رویه ای که سال های اخیر وجود داشته بوده که برخی از مردم حضور در پای صندوق های رای را به ساعت های پایانی موکول می کنند، زمان اخذ رای طبق آخرین اطلاعیه ستاد انتخابات کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شد.

در این دقایق، گردشی در سطح کلانشهر اصفهان نشان می دهد که برخی از شهروندان ساعت های پایانی شب را برای رای دادن انتخاب کرده اند، برخی از آنها قصد داشتند زمانی که هوا کمی خنکتر شد از منزل خارج شوند، عده ای هم تا همین دقایق پیش برای حضور در انتخابات، مردد بودند اما سرانجام تصمیم خود را گرفتند و به شعبه های اخذ رای آمده اند.

برخی از خیابان های منتهی به شعبه های اخذ رای در اصفهان هم اکنون ترافیک سنگینی دارد، شماری از مردم در گلستان شهدای این شهر حضور یافتند تا علاوه بر تجدید میثاق با شهیدان عزیز خود به پای صندوق های رای بروند، اتوبوس های سیار اخذ رای نیز در برخی از خیابان ها و مکان های پرتردد مستقر شده اند، بسیاری از مردم برای پیدا کردن جای پارک خودرو در نزدیک شعبه های پر ازدحام دچار مشکل هستند و بسیاری نیز با اعضای خانواده خود رهسپار شعبه ها شده اند و کودکان و نوجوانان با شور و شوق زیاد از والدین خود می خواهند که اجازه دهند آنها برگه رای را بنویسند و در صندوق بیندازند.

برخی از مبادی ورودی شهر بویژه در جنوب و شمال اصفهان نیز با ترافیک زیادی مواجه است زیرا شمار قابل توجهی از مردم که از دیروز در بیرون شهر بودند اکنون قصد دارند در این لحظات پایانی خود را به اصفهان رسانده و در شهر خود پای صندوق های رای حاضر شوند.

بسیاری از شهروندان نیز در خیابان ها و پارک ها کنار یکدیگر جمع شده اند و درباره نتایج انتخابات به گمانه زنی می پردازند، هریک از آنها نظری متفاوت درباره اینکه چه کسی برنده این انتخابات می شود، دارند و عده ای احتمال می دهند که انتخابات به دور دوم کشیده شود.

هنوز هم عده ای درباره رای دادن در حال گفت و گو و مباحثه با دیگران هستند، موضوع صحبت برخی از مردم در کوی و برزن نیز این است که انتخاب شدن فلان نامزد انتخاباتی در آینده کشور چه تاثیری خواهد داشت، وضع اقتصادی کشور چه می شود، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا چقدر در این زمینه تاثیر دارد یا بسیاری دیگر از مسائل را در این زمینه مطرح می کنند.

اخبار، تصاویر و فیلم های فراوانی نیز از شعبه های اخذ رای در شبکه های اجتماعی اصفهان منتشر شده که برخی از آنها با استقبال یا واکنش کاربران مواجه شده است مانند حضور افراد مسن با بیش از صد سال عمر، حضور برخی آقایان با شلوارک یا حیوان خانگی در محل شعبه یا وظیفه شناسی یک داماد برای حضور در محل پست خدمت خود و تامین امنیت شعبه اخذ رای.

حدود ۹۵۵ شعبه اخذ رای در شهرستان اصفهان از ساعت هشت صبح امروز تاکنون فعال بوده، برخی از آنها بدلیل استقرار در مکان های پرتردد یا اینکه سال های سال است بعنوان یک شعبه مهم شناخته شده هستند با حجم بسیار بیشتری از رای دهندگان در مقایسه با دیگر شعبه ها مواجه بودند، بیشتر شعبه ها در مسجدها فعال بودند و تعدادی نیز در مدارس.

آنها که امروز به پای صندوق های رای آمدند و باز هم بر نقش مردمسالاری برای تعیین سرنوشت خود و کشورشان تاکید کردند، حال چشم انتظارند، بدون شک آنها امید دارند، امیدوارند به روزهایی که آینده بهتری را برای آنها و سایر هموطنانشان رقم بزند، چند دقیقه دیگر بیشتر باقی نمانده است تا فرایند رای گیری تمام شود و این انتظار با شمارش آرا و مشخص شدن نتایج انتخابات بسر آید.

به گزارش ایرنا، فرایند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت امروز(جمعه) همزمان با سراسر کشور در سه هزار و ۱۶۹ شعبه اخذ رأی استان اصفهان آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha