جوانان کرمانشاهی، گله‌مند از مشکلات اما امیدوار به آینده

کرمانشاه - ایرنا - جوانان کرمانشاهی با وجود همه مشکلاتی که در زندگی دارند، اما شرکت در انتخابات را تنها راه حل مشکلات خود می‌دانند و به امید تغییر و بهبود وضعیت خود در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

براساس مشاهدات میدانی خبرنگار ایرنا، هرچند گرمای هوا حضور مردم را در شعب اخذ رای کم رنگ کرده بود اما هرچه به غروب روز جمعه نزدیکتر می شدیم و هوا رو به خنکی می رفت، شعب اخد رای شلوغ تر می شد و مردم با حضور در شعب، رای خود را به صندوق می انداختند.

علی ۲۹ ساله که دانش آموخته رشته حسابداری بود به همراه مادر خود در شعبه میدان فردوسی کرمانشاه رای خود را در حالی به صندوق انداخت که نسبت به بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی گله مند بود و می گفت مبلغ زیادی برای گرفتن مدرک تحصیلی و دانشگاهی هزینه کرده است اما شغل مورد علاقه خود را پیدا نمی کند.

مادر علی با اشاره به اینکه سه فارغ التحصیل بیکار در خانه دارد گفت: دخترم لیسانس روانشناسی، یکی از پسرهایم لیسانس حسابداری و یکی دیگر از پسرهایم هم علاوه بر مدرک تحصیلی، مدال قهرمانی آسیا دارد اما همگی اونها بیکار هستند و به همین دلیل ما حتی جرات نداریم برای آنها دختری نشان کنیم و شرایط ازدواج را برای آنها فراهم کنیم تا حداقل افسردگی نگیرند.

جوانان کرمانشاهی، گله‌مند از مشکلات اما امیدوار به آینده

احمد ۱۹ ساله هم که برای دومین بار در انتخابات شرکت می کرد و رای خود را در مسجد حاج عبداله نجفی به صندوق انداخت، معتقد است که رییس جمهور باید مسایل و مشکلات جوانان را در اولویت قرار دهد تا دیدگاه جوانان نسبت به شرکت در انتخابات تغییر کند چرا که جوانان امروز وعده های قبلی را دیده اند و امروز امیدی به بهبود اوضاعشان ندارند.

او بر توجه رییس جمهور به کسب و کار و شغل جوانان تاکید کرد و گفت: ما در انتخابات شرکت کردیم چون امیدواریم این مشکلات حل شود و جوانان کشور سر و سامان بگیرند چرا که جوانان سرمایه های این کشور هستند و مسوولان باید حل مشکلات آنها را در اولویت قرار دهند.

مسعود ۴۰ ساله هم در مسجد حاج عبداله نجفی استفاده از یک تیم قوی توسط رییس جمهور برای حل مشکلات جوانان را ضروری دانست و گفت: نیازهای جوانان امروز مجموعه ای از اشتغال، مسکن و ازدواج است که رییس جمهور جدید باید با برنامه ریزی برای حل آنها گام بردارد.

او با بیان اینکه اگر امیدی به تغییر اوضاع نبود، شرکت در انتخابات بی فایده بود افزود: همه کشورهای دنیا مسایل و مشکلاتی دارند اما وجود مشکلات نباید باعث شود ما در امری چون انتخابات کوتاهی کنیم چراکه شرکت در انتخابات است که می تواند وضعیت کشور را تغییر دهد.

فاطمه ۲۵ ساله هم که در شهرک پردیس کرمانشاه رای خود را به صندوق انداخت اظهار کرد: متقاعد کردن دوستان و آشنایان برای شرکت در انتخابات کار بسیار سختی است چراکه آنها امیدی به بهبود شرایطشان ندارند اما ما باید با وجود همه مشکلاتی که داریم از انتخابات برای تغییر مثبت در کشورمان استفاده کنیم و این فرصت را از دست ندهیم.

او با اشاره به اینکه جوانان نسبت به آینده خود مردد هستند و برنامه ای برای زندگی خودشان ندارند افزود: من با اینکه چند ساله مشغول کار هستم اما در مورد آینده خودم تردید دارم و امروز اشتغال جوانان مشکل بزرگی است که امیدواریم دولت جدید نسبت به این موضوع حساسیت داشته و این مشکل را مرتفع کند.

جوانان کرمانشاهی، گله‌مند از مشکلات اما امیدوار به آینده

حدیث ۲۷ ساله هم در مسجد جعفرآباد کرمانشاه بر حل مشکلات جوانان بخصوص بیکاری و مسکن جوانان تاکید کرد و تنها راه حل این مشکلات را شرکت در انتخابات و انتخاب رییس جمهوری شایسته دانست.

به گزارش ایرنا، رفع بیکاری که در صدر مطالبات جوانان کرمانشاهی قرار دارد؛ نرخ آن در استان بر اساس گزارش مرکز آمار ایران که به تازگی منتشر شده، از ۱۴/۲ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲/۳ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که نشانگر بهبود حدود ۲ درصدی است.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

براساس آمارهای رسمی این استان حدود ۹۸ هزار دانش آموخته دانشگاهی بیکار دارد.

براساس اعلام وزارت کشور انتخابات این دوره ریاست جمهوری به مرحله دوم افتاد. در این دوره از انتخابات تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱، تعداد آرای سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸، ‏تعداد آرای محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ و تعداد آرای مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha