بیشترین تعداد رای دهندگان کرمانشاهی ۳۵ تا ۴۵ ساله هستند

کرمانشاه - ایرنا - معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات کرمانشاه گفت که تا این لحظه مقارن نیمه شب جمعه بیشترین تعداد شرکت کنندگان در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را افراد ۳۵ تا ۴۵ ساله این استان تشکیل می دهند.

علی شعبانی جمعه شب در گفت وگو با خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات استان در استانداری کرمانشاه افزود: تا این لحظه ۱۱۶ هزار و ۴۰۰ نفر کرمانشاهی با سنین ۳۵ تا ۴۵ سال معادل ۲۴ درصد از کل شرکت کنندگان را شامل می شود.

وی اظهار کرد: ۱۲ درصد از شرکت کنندگان نیز که ۵۹ هزار نفر را شامل می شود افراد ۱۸ تا ۲۵ تشکیل می دهند و عمدتا رای اولی ها هستند.

شعبانی ادامه داد: در مجموع ۴۸ درصد از شرکت کنندگان را تاکنون خانمها و ۵۲ درصد را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بر همین اساس تاکنون ۱۵ درصد از شرکت کنندگان کرمانشاهی در این دوره از انتخابات با شناسنامه و ۸۵ درصد با کارت ملی رای دادند.

شعبانی با بیان اینکه کار رای گیری در شعب شهری کرمانشاه تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شمارش آرا در شعب روستایی استان آغاز شده است و نتایج نهایی نیز از سوی وزارت کشور قبل از ظهر فردا /شنبه/ اعلام خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان کرمانشاه واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۷۲ هزار نفر رای اولی هستند.

برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه یک هزار و ۶۳۵ شعبه اخذ رأی پیش بینی ‌شده است که ۹۶۱ شعبه شهری و ۶۷۵ مورد روستایی است.

چهار نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ترتیب حروف الفبا مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور از ساعت ۸ صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور آغاز شده است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۰ روستا دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha