نماینده مردم آبادان در مجلس: حضور مردم باعث یاس دشمنان انقلاب شده است

آبادان - ایرنا - یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور حماسی مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری باعث یاس دشمنان انقلاب اسلامی شده است.

سید محمد مولوی جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:مردم ایران از صبح امروز با حضور حماسی خود در شعب اخذ رای یک بار دیگر نشان دادند که به آرمان های انقلاب اسلامی و رهبری پایبند هستند و هیچگاه از آن کوتاه نخواهند آمد.

وی افزود:مردم در جنوب غرب خوزستان بخصوص در آبادان با توجه به گرمای شدید هوا در شعب اخذ رای حضور یافتند و نشان دادند که سنگربانان لایق برای مرزهای کشور هستند.

مولوی گفت: دشمنان انقلاب بعد از شهادت آیت الله رییسی همواره از طریق شبکه های معاند سعی داشتند تا مردم را از حضور در پای صندوق‌های رای منصرف کنند ولی آنچه امروز شاهد آن هستیم حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات است.

وی افزود: حضور آگاهانه مردم در انتخابات از سوی تیری به قلب دشمنان انقلاب اسلامی بخصوص آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی است و سوی دیگ باعث خوشحالی مردم مظلوم جهان بخصوص محور مقاومت و در فلسطین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح روز جمعه در تمامی نقاط استان خوزستان آغاز شد.

در این دوره از انتخابات ایران ۶ نامزد از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند و درنهایت با کناره گیری علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران سعید جلیلی، مسعود پزشکیان، محمد باقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی هستند.

به استناد ماده ۳۶ قانون انتخابات ریاست جمهوری تمامی افرادی که تابعیت ایرانی دارند و سن آنها ۱۸ سال تمام باشد، یعنی متولدین روز هشتم تیرماه ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با ارائه اصل شناسنامه و یا کارت ملی خود در انتخابات شرکت کنند. همچنین به منظور تسریع در احراز هویت رای دهندگان، ارائه کارت ملی برای دارندگان شناسنامه‌های قدیمی، الزامی است.

براساس قانون ،انتخابات ریاست جمهوری هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود، اما به علت حادثه جانکاه شهادت آیت الله رئیسی و همراهانشان و براساس قانون اساسی که ظرف مدت ۵۰ روز باید رییس جمهور جدید انتخاب شود، فرآیند برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ۱۳۷ شعبه اخذ رای در این شهرستان، آرای مردم برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان را جمع آوری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha