زنگ پایان رأی‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در روسیه؛ آغاز شمارش آرا

مسکو- ایرنا- مهلت اخذ رای از واجدان شرایط رای دادن انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در حوزه مسکو و سن‌پترزبورگ روسیه که تا ساعت ۲۲ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) تمدید شده بود، به پایان رسید و شمارش آرای انتخابات آغاز شد.

به گزارش ایرنا، پس از پایان فرآیند اخذ رأی، با حضور کاظم جلالی سفیر ایران و رئیس حوزه مسکو و سن‌پتربورگ ، «صفری» مدیر صندوق اخذ رای و اعضای هیات‌های اجرایی و نظارت ، پلمپ صندوق اخذ رای مسکو شکسته شد.

فیلم: کانال سفارت ایران در روسیه

پس از شمارش اولیه تعداد آراء و مقایسه آن با تعداد تعرفه‌های استفاده شده ، اعضای هیأت‌های نظارت و اجرایی در حضور رئیس حوزه و مدیر صندوق ، آرای هر کدام از نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره ریلست جمهوری را شمارش و نتیجه نهایی را پس از تکمیل صورتجلسه ، به هیات‌عالی اجرایی وزارت کشور و هیات عالی نظارت شورای نگهبان ارسال خواهند کرد.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری همزمان با داخل کشور روز جمعه هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در چهار صندوق ثابت و دو صندوق سیار در روسیه برگزار شد.
در این میان، ساعت اخذ رأی در حوزه صندوق‌های ثابت و سیار کنسولگری‌های ایران در آستراخان و کازان تا ساعت ۲۰ و ساعت اخذ رأی در صندوق ثابت سن‌پترزبورگ تا ساعت ۲۱ بود. 
صندوق‌ سیار حوزه آستراخان ویژه بنادر و صندوق سیار کنسولگری ایران در کازان در شهر  چباکساری جمهوری چواشیا دایر بود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha