۸ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۳۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85523552
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

عملیات پهپادی و موشکی مشترک یمن و مقاومت عراق علیه کشتی‌های اسرائیلی

تهران- ایرنا- سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب از عملیات پهپادی و موشکی مشترک با مقاومت عراق علیه کشتی‌های اسرائیلی خبر داد.

به گزارش ایرنا از المسیره، یحیی سریع گفت: چهار عملیات نظامی از جمله عملیات نظامی مشترک با مقاومت اسلامی عراق علیه کشتی‌های اسرائیلی انجام شد.

وی افزود: کشتی (والر) در دریای مدیترانه و در مسیر حرکت به سمت بندر حیفا با استفاده از پهپاد هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اضافه کرد: همچنین در عملیات دیگری، کشتی (delonix) در دریای سرخ با تعدادی موشک بالستیک و نیز کشتی (johannes maersk) متعلق به شرکت مرسک که حامی رژیم صهیونیستی است، در دریای مدیترانه هدف قرار گرفته شد.

سریع اضافه کرد: کشتی (ioannis) نیز به دلیل نقض مجازات‌های اعمالی علیه رژیم صهیونیستی در دریای سرخ توسط تعدادی شهپاد مورد هدف قرار گرفت.

وی در پایان، گفت: عملیات نظامی ما متوقف نخواهد شد مگر اینکه رژیم صهیونیستی تجاوز نظامی به غزه را متوقف و محاصره تحمیلی مردم فلسطین در نوار غزه را رفع کند.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی اسرائیلی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانیکه رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

به دنبال حملات مذکور، آمریکا و انگلیس بامداد ۲۱ دی ماه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha