۹ تیر ۱۴۰۳، ۷:۲۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85523639
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تلاش دولت بایدن برای برقراری آتش بس بین حماس و رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- وبگاه آمریکایی آکسیوس بامداد شنبه در گزارشی مدعی شد که دولت جو بایدن با تغییر برخی از مفاد پیشنهادی اخیر خود، تلاش دارد تا حماس و رژیم صهیونیستی را برای برقراری آتش بس ترغیب کند.

به گزارش ایرنا از الجزیره، وبگاه آکسیوس در این گزارش افزود که دولت بایدن لحن خود را در مورد برخی از بخش‌های پیشنهاد آتش‌بس برای پر کردن شکاف‌ها بین حماس و (رژیم) اسرائیل تغییر داده است.

بر اساس این گزارش، تلاش‌های جدید واشنگتن با میانجی‌های قطری و مصری بر ماده هشت این پیشنهاد متمرکز است.

این گزارش می‌افزاید که مقامات آمریکایی پیش‌نویس جدیدی برای ماده هشت تهیه کرده‌اند و میانجی‌ها را تحت فشار قرار می‌دهند تا حماس را برای پذیرش پیشنهاد جدید تحت فشار قرار دهند.

در این گزارش آمده است: واشنگتن به شدت در حال کار برای یافتن فرمولی است که به آتش بس در غزه انجامد و اگر حماس با فرمول جدید موافقت کند، توافق آتش بس حاصل خواهد شد.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha