جدال لفظی اسموتریچ و هالیوی در نشست کابینه

تهران-ایرنا- منابع خبری از جدال لفظی شدید میان وزیر دارایی و رئیس ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی در جلسه کابینه این رژیم خبر دادند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش این رژیم در جلسه کابینه صهیونیستی انتقادات تندی علیه یکدیگر مطرح کردند.

در این جلسه جدال لفظی غیرطبیعی میان این دو مقام صهیونیست رخ داد و اسموتریچ به هالیوی گفت: تو مقصر شکست اسرائیل در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲ و آغاز عملیات طوفان الاقصی) هستی.

وی خطاب به هالیوی افزود که تو قبل از هفتم اکتبر دچار غفلت شدی و «این ما نبودیم که در ششم اکتبر (یک روز قبل از عملیات طوفان الاقصی) به خواب رفته بودیم».

در مقابل، هالیوی با عصبانیت خطاب به اسموتریچ فریاد زد: این حرفت را پس بگیر.

چند روز پیش نیز اختلافی بین دوطرف درپی اقدام هالیوی در انتصابات گسترده در ارتش روی داد و اسموتریچ با حمله به هالیوی گفت که او یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ را برای رژیم اسرائیل به بار آورد.

پس از عملیات طوفان الاقصی در ۱۵ مهرماه سال گذشته، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی به هم ریخته است و به عقیده کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی میان سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین و حزب‌الله نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و کابینه را مقصر این شکست می‌دانند و خواستار سرنگونی او هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha