۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85523733
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روایت گاردین؛ احتمال کناره‌گیری بایدن از انتخابات و گمانه‌زنی‌ها درباره نامزدهای جایگزین

تهران-ایرنا- روزنامه گاردین نوشت در حالی که بایدن هنوز به طور رسمی به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر(آبان) تایید نشده است این حزب می تواند نامزدهای دیگری را معرفی کند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، گاردین افزود، بایدن اوایل سال جاری در انتخابات درون حزبی پیروز شد اما تا زمان نشست کمیته ملی دموکرات ها در شیکاگو در سال ۲۰۲۴ که قرار است ۱۹ تا ۲۲ اگوست (۲۹ مرداد تا اول شهریور) برگزار شود، هنوز رسما نامزد دموکرات ها نیست.

ساز وکاری رسمی برای جانشینی بایدن به عنوان نامزد احتمالی وجود ندارد و این اولین بار در تاریخ معاصر آمریکا خواهد بود که یک حزب سیاسی در آمریکا برای نامزد احتمالی خود به دنبال جانشین می گردد.

تنها گزینه موجود این است که بایدن خود با کناره گیری موافقت کند و به گروه هایی که در انتخابات درون حزبی مقدماتی او را برگزیدند، اجازه دهد فرد دیگری را انتخاب کنند.

اگر بایدن کناره گیری کند ممکن است فرد دیگری را و به احتمال زیاد کامالا هریس معاونش را به عنوان نامزد ارجح خود معرفی کند که بین هیات های انتخابی درون حزبی دارای اعتبار است البته الزام آور نیست.

اگر بایدن استعفا دهد هریس رئیس جمهوری می شود اما به طور خودکار نامزد دموکرات ها درانتخابات ۲۰۲۴ نخواهد بود.

تقریبا ۷۰۰ نفر از اعضای حزب دموکرات که الزاما ممکن است هم رای و متحد نباشند می توانند نامزد جدیدی را انتخاب کنند. آنها فقط سه ماه فرصت خواهند داشت تا قبل از انتخابات با هم متحد شوند و در حمایت از نامزد جدید کمپین کنند.

هنوز نامزد پیشتازی برای جانشینی احتمالی با بایدن وجود ندارد اما اسامی زیر می توانند گزینه های جانشینی باشند:

کامالا هریس

جانشینان احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

واضح ترین گزینه جانشینی احتمالی بایدن، معاون وی کامالا هریس خواهد بود. هریس به دلیل خودداری از ایفای نقش موثر خود در دولت بایدن به طور گسترده مورد انتقاد قرار دارد و از محبوبیت ضعیفی در نظرسنجی ها برخوردار است که نشان می‌دهد او در کارزارهای انتخاباتی با دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوریخواهان چالش خواهد داشت. هریس ۵۹ ساله پس از مناظره از بایدن حمایت می کرد و ممکن است راحت ترین حزب دموکرات برای جایگزینی با بایدن باشد. علاوه بر این، اگر بایدن اکنون استعفا دهد، هریس به طور خودکار رئیس جمهور می شود.

گاوین نیوسام

جانشینان احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

نیوسام فرماندار ۵۶ ساله ایالت کالیفرنیای آمریکا پنجشنبه شب در اتاق مفسران سیاسی در مناظره انتخاباتی بایدن ترامپ حضور داشت و در مورد گزینه های گفت که این «گمانه زنی بی معنی» است. او سال گذشته مناظره‌ای با ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا جمهوریخواه و رقیب احتمالی این حزب داشت و به حمایت از دموکرات‌ها در انتخابات مقدماتی از ایالت خود اشاره کرد. به نظر می رسد که وی در شرایطی مانند کارزار سایه انتخاباتی در حمایت از حزب دموکرات عمل می کند.

جی بی پریتزکر

جانشینان احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

فرماندار ۵۹ ساله ایالت ایلینوی آمریکا یکی از ثروتمندترین گزینه های احتمالی خواهد بود. وی می تواند با تدوین حق سقط جنین در ایلینوی و اعلام آن به عنوان یک «ایالت پناهگاه» برای زنانی که به دنبال سقط جنین هستند اعتبار کسب کند. همچنین دارای مواضعی قوی در کنترل حمل اسلحه است و استفاده تفریحی از ماریجوانا را قانونی کرده است.

گرچن ویتمر

جانشینان احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

ویتمر، فرماندار ۵۲ ساله ایالت میشیگان، در فهرست نهایی برای انتخاب معاونت بایدن در سال ۲۰۲۰ قرار داشت و حضور قوی وی در انتخابات میان دوره ای برای حزب دموکرات تا حدی به مدیریت او در فرمانداری نسبت داده شد. او طرفدار قوانین سخت‌گیرانه‌تر در حمل اسلحه، لغو ممنوعیت سقط جنین و حمایت از طرح بین المللی استفاده از بودجه عمومی برای ارائه آموزش پیش دبستانی به همه خانواده ها است.

شرود براون

جانشینان احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

وی با ۷۱ سالن مسن ترین گزینه جایگزینی احتمالی بایدن است هر چند که هفت سال از ترامپ جوان تر است. زمانی که او تمایلی به نامزدی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ نداشت، گزینه ای شگفت‌انگیز تلقی می‌شد. وی در آن زمان گفت که باقی ماندن در سمت سناتوری ایالتاوهایو «بهترین مکان برای من برای انجام این مبارزه» در حمایت از کارگران است. او از حامیان قوی حقوق و حمایت های کارگری است، از باروری ازمایشگاهی موسوم به IVF و سقط جنین نیز دفاع کرده است.

دن فیلیپس

جانشینان احتمالی بایدن چه کسانی هستند؟

فیلیپس، نامزد انتخابات مقدماتی دموکرات ها در اوایل سال جاری بود و توانست برخی از حامیان خود را داشته باشد اما در جلب حمایت گسترده تر حزب متبوعش شکست خورد بنابراین بعید است که در صورت کناره گیری بایدن، گزینه محسوبی محسوب شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برگزار می شود. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha