۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبرنگار: 5546
کد خبر: 85523845
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۵۱ درصد زمین‌های کشاورزی گلستان سنددار شد

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85523845
۵۱ درصد زمین‌های کشاورزی گلستان سنددار شد

گرگان- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان مساحت زمین‌های کشاورزی استان را ۵۶۰ هزار هکتار برشمرد و گفت: تاکنون ۲۸۰ هزار هکتار از این زمین‌ها معادل ۵۱ درصد سنددار شد.

عباس جهانی‌فر روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی از سال ۱۴۰۲ تاکنون در گلستان ۱۶ درصد بیشتر شد که ۱۵ درصد آن مربوط به اسفند ماه پارسال تاکنون است.

وی مساحت کل استان گلستان را ۲ میلیون و ۲۱۷ هزار هکتار اعلام کرد و افزود: صدور سند برای زمین‌های ملی استان به طور کامل انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از دستگاه‌های تابعه قوه قضاییه است و قانون ثبت اسناد در سال ۱۳۱۰ به تصویب رسید.

جهانی‌فر ادامه داد: در ابتدا اسناد صادره در سازمان ثبت اسناد و املاک به صورت دفترچه‌ای و توصیفی بود اما پس از سال ۱۳۹۴ صدور اسناد کاداستر در دستور کار قرار گرفت.

به گفته مدیرکل ثبت اسناد و املاک گلستان؛ سند الکترونیک قابلیت اصالت‌سنجی آنلاین و آفلاین را دارد و غیرقابل جعل و دستکاری و از سوی دستگاه صادرکننده غیرقابل انکار و غیرقابل ویرایش است.

جهانی‌فر با بیان اینکه تحویل سند الکترونیک به صاحبان سند به صورت برخط است، تصریح کرد: طرح بعدی سازمان ثبت اسناد و املاک که در سال جاری در دست اجرا قرار دارد هوشمندسازی اسناد است.

وی اضافه کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک برای ارائه خدمات الکترونیک به مردم سکوی خدمات دیجیتال ثبتی همه‌جانبه و یکپارچه‌ای به نام سکوی کاتب دارد و ارائه اکثر خدمات به مردم از سوی این سامانه انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گلستان خاطرنشان کرد: قانون الزام ثبت رسمی معاملات غیرمنقول در ۱۳ خرداد امسال ابلاغ شد و با انتشار در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران قابلیت اجرا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha