تشکیل شورای علمی مرکز ملی فناوری هیدروژن

تهران- ایرنا- شورای علمی مرکز ملی فناوری هیدروژن با هدف بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری پژوهشگران سازمان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور در زمینه سوخت پاک هیدروژن در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران تشکیل شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مرکز ملی هیدروژن قطب پژوهش، توسعه فناوری و تجاری‌سازی هیدروژن و مشتقات آن بوده و ایجاد و راه‌اندازی آن از طرف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عهده سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نهاده شد.

چشم انداز مرکز ملی هیدروژن دستیابی به جایگاه ارزشمند راهبردی ملی درخصوص پژوهش، توسعه فناوری و تولید، ارتقای محصولات دانش بنیان مبتنی بر علوم و مهندسی هیدروژن خواهد بود.

سیاست این مرکز بهره‌برداری از تمام ظرفیت‌های علمی پژوهشی و فناوری پژوهشگران سازمان و سایر مراکز علمی و تحقیقاتی کشور مبتنی بر سیاست ارتباط قوی با صنایع و استارت آپ‌های دانش بنیان است. مجوز ایجاد این مرکز در سومین نشست دوره ششم هیات امنای سازمان مورخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ اخذ و مجید جوانمرد معاون ارتباط با صنعت و تجاری سازی سازمان، مسئول راه‌اندازی این مرکز شد.

در راستای ایجاد شبکه همکاران ملی، شورای علمی راهبردی پروژه هیدروژن تشکیل و حکم اعضای این شورا با امضای حسن زمانیان معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به شرح ذیل صادر شد:

محمد حسن ایکانی استاد گروه صنایع غذایی و تبدیلی، سید حیدر محمودی نجفی دانشیار گروه صنایع شیمیایی آلی و دارویی، مریم رنجبر دانشیار گروه صنایع معدنی و کاتالیست‌ها، مجید جوانمرد معاونت ارتباط با صنعت و تجاری‌سازی، ناهید خندان دانشیار گروه فناوری‌های شیمیایی سبز، سعید میردامادی معاونت تحقیقات کاربردی و توسعه فناوری از سازمان و آقایان عمار میرزایی دبیر هسته هیدروژن مپنا، مهدی تفضلی عضو کمیته هیدروژن ساتنا، امید توکلی عضو هیئت علمی دانشکده فنی دانشگاه تهران، بهادران پژوهشگاه صنعت نفت، مرتضی حسین‌پور امام پژوهشگاه نیرو و ابوذر مسعودی از پژوهشگاه مواد و انرژی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha