افتتاح ۱۳ طرح زیرساختی شهرک‌های صنعتی سمنان در دهه تولید و تجارت

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان با اشاره به دهه تولید و تجارت از یکم تا دهم تیر، گفت: ۱۳ طرح زیرساختی و عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در این دهه بهره‌برداری شد.

محمدرضا باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۳ طرح عمرانی و زیرساختی شهرک‌های صنعتی با یکهزار و ۸۳۹ میلیارد ریال در دهه تولید و تجارت آماده بهره‌برداری شد.

وی به ایجاد نهضت کارگاه های کوچک صنعتی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: ۷۶ واحد کارگاهی در صنایع از یکسال و نیم قبل فعالیتشان آغاز شد و در قالب این طرح ۱۵ واحد آماده بهره‌برداری و واگذاری به صنایع است.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان، تمام این کارگاه ها به شکل اجاره در اختیار فعالان ومتقاضیان قرار می‌گیرد تا با توان لازم به مرحله تولید برسند.

تکالیف قانونی بخش دولتی برای پیشگیری از حوادث کار

وی با اشاره به تلاش شرکت شهرک‌های صنعتی برای کاهش حوادث کار در کارخانه‌ها و حفظ سلامت و جان کارگران، تاکید کرد: اکنون هفت ایستگاه آتش‌نشانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود دارد.

۱۳ طرح زیرساختی شهرک‌های صنعتی سمنان آماده افتتاح در دهه تولید و تجارت

وی یادآور شد: از این تعداد ۲ ایستگاه در سمنان فعالیت دارند و ۲ دستگاه خودرو ‌آتش نشانی خریداری شد و اکنون طرح مطالعه برای توسعه ایستگاه آتش‌نشانی در ایوانکی گرمسار در حال انجام است.

باقری با تاکید بر اصل پیشگیری، خاطرنشان کرد: پیشگیری از حوادث کار وظیفه قانونی بسیاری از بخش‌های دولتی هم هست و رسالت‌هایی در قانون برای آنان تعریف شده که باید در استان سمنان جدی گرفته شود.

تخصیص زمین برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر خورشیدی

باقری توسعه بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر را از راهبردهای اساسی با توجه به اقلیم آفتابی سمنان برشمرد و ادامه داد: ۲۰۰ هکتار زمین برای استفاده از انرژی‌ خورشیدی واگذارشده و تقاضا برای واگذاری ۶۰۰ هکتار دیگر نیز وجود دارد و در این زمینه تعامل با وزارت نیرو مطلوب است.

سمنان در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۱ واحد دارای پروانه بهره‌برداری داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی دارد. اکنون یکهزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در مرحله تخصیص زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان قراردارند و به این ترتیب، تا سه سال آینده ظرفیت شهرک‌های صنعتی سمنان ۲ برابر می شود.

سمنان استان اول کشور در تسهیل‌گری برای سرمایه‌گذاری صنعتی محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha